شناسه خبر : 40371

اختصاصی چابک آنلاین؛

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث هوشمند تر می شود

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث هوشمند تر می شود

مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی: بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث، درمتن قانون به عنوان یک راهکار برای تشویق پیش بینی شده هر چند که بند ب ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، جرایم دیرکرد این بیمه نامه را در زمره درآمدهای صندوق محسوب کرده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این صندوق یک بنگاه اقتصادی نبوده و یک نهاد عمومی دولتی و حاکمیتی است ، بنابراین برای گسترش فرهنگ بیمه و براساس قانون، در سنوات مختلف و مناسبت ها، پیشنهاد بخشش جرایم را در نظر می گیرد تا افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند بیمه نامه تهیه کنند از این فرصت استفاده کنند.

تاقبل از سال 1401 سالانه 60 روز برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث اعلام می شد اما در سال گذشته برای اولین بار بیش از 110 روز بخشودگی برای موتورسیکلت ها و وسایل موتوری کشاورزی و 90 روز برای خودروهای سواری د ر نظر گر فته شد.

آسیب شناسی بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث باعث شد تا درسالجاری بخشودگی جرایم دیرکرد در تعداد روزهای کمتری اجرا شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرده که اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث با یک برنامه ریزی هوشمند انجام شود که به دنبال آن هستیم تا بخشودگی جرایم موتورسیکلت ها را با همکاری پلیس برای آن دسته از افرادی که در طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت ها حضور می یابنداجرایی کنیم.

اینکه گفته می شود بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث بی تاثیر بوده است را قبول ندارم.

 

حجم ویدیو: 36.47M | مدت زمان ویدیو: 00:04:09 دانلود ویدیو
  • ترلان

    من پارسال به صندوق مراجعه کردم .
    واقعا راضی بودم. در حالیکه پرونده من از مدیرعامل قبلی هی کش داده می شد.

ارسال نظر