شناسه خبر : 3898

۱۵۰ هنرمند صنایع دستی اراک تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

150 هنرمند صنایع دستی اراک تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۱۵۰ هنرمند صنایع دستی این استان با رفع نواقص طرح بیمه هنرمندان صنایع دستی استان در سال جاری از مزایای بیمه بهره مند شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، « قاسم کاظمی» افزود: بیمه هنرمندان صنایع دستی طرح کشوری است که بهمن ماه ۱۳۸۹ کلید زده شد و تا شهریور۹۳ ادامه داشت و از سال۹۳ تا کنون به دلایلی متوقف بود و امسال روند اجرایی آن از سر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برابر تفاهم نامه ای که بین صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شده، هنرمندان صنایع دستی می توانند مشمول خدمات بیمه شوند.

وی اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی که دارای کارت مهارت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند می توانند با مراجعه به این اداره کل و دریافت معرفی نامه به صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر استان مراجعه کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت:هنرمندان صنایع دستی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند از خدمات بیمه صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر بهره مند شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، مهمترین هدف این تفاهم نامه را حمایت از هنرمندان صنایع دستی در بخش های مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان دانست و گفت: براساس این تعهد، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت می کنند.

هشت هزار هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی وجود دارد که 2 هزار نفر از خدمات بیمه بهره مند هستند.

 

 

ارسال نظر