شناسه خبر : 3742

افزایش خدمات بیمه تکمیلی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

افزایش خدمات بیمه تکمیلی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش خدمات بیمه تکمیلی برای کارکنان دانشگاه خبر داد.

چابک آنلاین: کیوان مرادیان کوچک‌سرایی درباره بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نگاه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی این است که در بیمه تکمیلی شرایطی فراهم شود که اولاً جنبه حمایتی در درمان برای همکاران حفظ و از لحاظ روانی این احساس امنیت برای تأمین هزینه‌ها وجود داشته باشد. ثانیاً صندوق رفاه کارکنان باید بتواند منابع خود را مدیریت کند و گروه‌های اصلی بتوانند از حمایت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در کنار همه این‌ها رضایت‌مندی کارمندان بسیار مهم است. باید به سمتی برویم که حتی‌الامکان همکاران پرداخت نقدی نداشته باشند و وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به‌راحتی مداوا شوند.

سرپرست اداره‌کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اکنون این مشکل وجود دارد که همکاران باید ابتدا هزینه کنند بعد فاکتور بیاورند و سپس پرداخت‌ها انجام شود. در تفویض اختیار به این موضوع توجه شده است و این‌ها را به استان‌ها واگذار خواهیم کرد.

مرادیان ادامه داد: به ما گزارش می‌شود که گاهی کارمندان سه چهار ماه درگیر این پروسه می‌شوند. مشکلات مالی، بررسی مدارک و اسناد، نگاه فنی و تخصصی باعث شده که پروسه پرداخت بیمه تکمیلی زمان‌بر شود.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با دبیران رفاهی استان‌ها جلسه‌ای داشتیم و این بحث مفصل مطرح شد. در آنجا نظرخواهی شد، بیش از ۸۵ درصد حاضران رای‌شان این بود که باید وضعیت فعلی صندوق اصلاح و حتما حفظ شود. اصلاحات مدنظر همین چابکی و سرعت است تا دیگر دغدغه منابع مالی برای همکاران وجود نداشته باشد.

سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآوری کرد: پیش از این مطرح شده بود که بخشی از تعهدات صندوق رفاه به صندوق‌های بیرونی واگذار شود ولی بعد از بررسی‌ها مشخص شد که حداقل باید بیش از ۲,۵ برابر،‌ هزینه‌ها افزایش یابد که البته فشار مضاعفی را به کارکنان تحمیل خواهد کرد.

مرادیان ادامه داد:‌ به این نتیجه نیز رسیدیم که استفاده از صندوق‌های بیرونی مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است همه انتظارات برآورده نشود.

وی گفت: همه این موارد دیده شده است و کمتر از یک ماه آینده نتیجه‌گیری را اعلام می‌کنیم تا دیگر کارکنان سردرگم نباشند تا پایان دی‌ماه در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد./تابناک

ارسال نظر