شناسه خبر : 36821

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

۵۰۰ میلیارد تومان از خسارت های بیمه دانا از محل وصول مطالبات معوق پرداخت شد

۹۴ پست سازمانی اضافی از سیستم شرکت بیمه دانا حذف شد

500 میلیارد تومان از خسارت های بیمه دانا از محل وصول مطالبات معوق پرداخت شد

مدیرعامل شرکت بیمه دانا ، مهمترین بخش مشکلات و نگرانی های شرکت بیمه دانا درآغاز حضور خود در این شرکت بیمه ای را مربوط به بخش خسارت های انبوهی دانست که باید در سراسر کشور تعیین تکلیف و مدیریت می شدند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "رضا جعفری" در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: تا قبل از سال 1400 بحران نقدینگی شرکت بیمه دانا را آزار می داد، اما با این وجود آمار کل پرونده های خسارتی این شرکت در سراسر کشور جمع آوری شد و در مرحله اول 650 میلیارد تومان و در مرحله دوم هم حدود 500 میلیارد تومان پرداختی برای خسارت ها انجام شد.

وی،اظهارداشت: این شرکت مطالبات سنگینی از اشخاص حقیقی و حقوقی داشت اما توانستیم مطالبات بسیاری را وصول کنیم و حدود 500 میلیارد تومان از خسارت ها نیز از محل همین منابع مطالباتی پرداخت شد.

به گفته جعفری، تمامی شعب شرکت بیمه دانا در اسفند ماه سال 1400 از پرونده هایی که آماده پرداخت خسارت بود پاکسازی شد و همین اقدام باعث شد تا  یک زیان کلانی در گزارشات مالی این شرکت نشان داده شود، هرچند که جای نگرانی وجود نداشت زیرا بیمه دانا دارایی های کلانی را در اختیار دارد.

وی، یکی از نتایج شفاف سازی در شرکت بیمه دانا را شناسایی بیمه گذاران زیان ده دانست و گفت: اگر قرار براین بوده تا پرتفویی جذب شود حتما باید با نگاه اقتصادی بوده و از جذب پرتفوی با ریسک بالا پرهیزمی  شود مگر اینکه نرخ متناسب با آن ریسک ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا،گفت که برای افزایش سرعت بخشی در ارایه خدمات، در کنار تامین منابع باید ساختارها هم اصلاح می شد درحالیکه ساختار پیچیده و عریض و طویلی در بیمه دانا وجود داشت.

 وی، ادامه داد: بیمه دانا 12 منطقه در کشور داشت و هر منطقه آن، یک مدیر، یک معاون، یک ناظر، یک حراست و یک بازرسی منطقه داشت و در گام اول تمام 12 منطقه حذف شد و همه شعب مستقل شدند که با این حذف، حدود 94 پست سازمانی اضافی از سیستم بیمه دانا حذف شد.

وی، به تشریح عملکرد سال گذشته شرکت بیمه دانا پرداخت و گفت: با توجه به نقاط ضعف و قوتی که در همه سازمان و نهاد دیگری هم هست، برنامه ای با 5 راهبرد در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

جعفری، توضیح داد: مهندسی مجدد در نحوه حکمرانی و ساختارهای شرکت، تقویت سرمایه انسانی این شرکت اعم از کارکنان تا شبکه نمایندگی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه بازار، تقویت سرمایه گذاری و انضباط بخشی در حوزه مالی و مدیریت منابع و مصارف، به عنوان استراتژی های مهم در دستور کار شرکت بیمه دانا قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت بیمه دانا، با تاکید براینکه اداره یک نهاد مالی بدون برنامه ریزی مناسب کار سختی است، گفت: برای هر یک از راهبردهای فوق سیاست هایی در دستور کار قرار گرفت.

جعفری، بیان کرد: امروزه تجار موفق خدمات را به صورت آنلاین و در بستر دیجیتال و هوشمند عرضه می کنند و درسالیان اخیر کارهای خوبی هم در صنعت بیمه انجام شده اما به دلیل آنکه صنعت بیمه پیچیده است و تحلیل فرآیند درآن نیست، رفتن به سمت فناوری باتاخیر انجام می شود. 

جعفری افزود: به دنبال آن هستیم تا  صفر تا صد بیمه نامه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه و فعالیت زنجیره آن به صورت هوشمند انجام شود.

وی، گفت: حدود 8 بازار بزرگ در صنعت بیمه کشور وجود دارد که آموزش وپرورش یکی از آنها است، این سازمان 9 سال بود که از بخش بیمه های بازرگانی خارج شده بود و با آتیه سازان حافظ کار می کرد اما به روایت ذی نفعان نتیجه آن نارضایتی بود و همین باعث شد که این سازمان با بیمه های بازرگانی وارد مذاکرده شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا، با بیان اینکه برای پذیرش پرتفوی آموزش و پرورش شروطی را مطرح کرده است، توضیح داد:پرداخت به موقع حق بیمه، تجمیع بیمه و ارائه نرخ فنی که نهاد ناظر بیمه هم آن نرخ را تایید کند، از شروط شرکت بیمه دانا در این پرتفوی بود که طرف مقابل آن را پذیرفت.

جعفری، سرمایه گذاری را یکی دیگر از راهبردهای شرکت بیمه دانا خواندو گفت: سرمایه گذاری های بورسی این شرکت حدود 309 میلیارد تومان بود  که درحال حاضر ارزش روز سرمایه گذاری های این شرکت به 5.400 میلیارد تومان می رسد که همین موضوع به عنوان یک ستون محکم بیمه دانا را حفظ کرده و ارزش افزوده خوبی را برای شرکت ایجاد می کند.

وی، تاکید کرد که در سیاست وصول مطالبات زمین و دارایی های شرکت را به عنوان یک طلب قانونی ذی نفعان دردستورکار قرار گرفت و موضوعی که بیش از 40 سال ابتر مانده بود با پیگیری و تعامل و مذاکرات سازنده ای که انجام شد تقریبا در یک قدمی نهایی شدن است.

ارسال نظر