شناسه خبر : 3662

۵۰۰ میلیون تومان خسارت به زلزله‌زدگان توسط بیمه ایران پرداخت شد

500 میلیون تومان خسارت به زلزله‌زدگان توسط بیمه ایران پرداخت شد

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره بیمه ایران گفت: ۵۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از زلزله ۶.۴ ریشتری چهارم آذر ۹۷، به واحدهای مسکونی بیمه شده در شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین پرداخت شد.

چابک آنلاین: محسن پورکیانی در حاشیه تحویل هزینه خسارت وارده به مالکان 155 واحد مسکونی آسیب دیده این شهرستان ها افزود: بیمه ایران با 84 سال سابقه در همه حوادث پیش آمده در کنار مردم ایران بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت های وارده را بررسی و پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: در زلزله اخیر نیز بلافاصله پس از وقوع حادثه تیم بحران در منطقه حضور یافت و رسیدگی به خسارت ها آغاز شد.

مدیرعامل بیمه ایران ، با ابراز امیدواری از اینکه هیچ حادثه ای در کشور رخ ندهد، افزود: در هر حادثه ای صنعت بیمه حامی مردم خواهد بود.

پورکیانی ادامه داد: امید است روز به روز فرهنگ بیمه گسترش یابد و مردم بتوانند با عزت از این خدمات استفاده نمایند و در این راستا باید ضرورت استحکام بخشی واحدهای مسکونی و مقاوم سازی آن ها و در کنار آن توسعه روش پوشش بیمه ای اولویت اول باشد.

در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.

بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید./ایرنا

 

ارسال نظر