شناسه خبر : 3661

بیمه سلامت مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‏بازنشستگی نمی‌شود

بیمه سلامت مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‏بازنشستگی نمی‌شود

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‏بازنشستگی نمی‌شود.

چابک آنلاین: امیر پیروزیان به برخی از سوالات و ابهامات بیمه‌شدگان این سازمان پاسخ داد و با اشاره به اینکه بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‌بازنشستگی نمی‌شود، گفت: بیمه سلامت فرد بیکاری که پس از اشتغال توسط کارفرما بیمه می‌شود به علت هم پوشانی بیمه‌ای حذف و آن فرد باید نسبت به ارائه دفترچه بیمه خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام کند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت با تاکید بر یک ساله بودن بیمه سلامت، اظهار کرد: افراد بی‌بضاعت در صورت تایید ناتوانی مالی آنها، می‌توانند از استمرار این بیمه برخوردار شوند.

پیروزیان با بیان اینکه بیمه سلامت تنها یک بیمه پایه است و بیمه تکمیلی محسوب نمی‌شود، افزود: بنابراین هیچ محدودیتی برای داشتن بیمه تکمیلی توسط مشمولان این صندوق بیمه‌ای وجود ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی‌ همچنین با اشاره به تفاوت بین بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی با سایر صندوق‌های این سازمان در مراکز درمانی طرف ‌قرارداد، اظهار کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و فقط می‌توانند از خدمات ‌مراکز دانشگاهی یا دولتی بهره‌مند شوند.‌/ایسنا

 

ارسال نظر