شناسه خبر : 36358

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه سرمد در بازار بیمه بین الملل فعال‌تر می شود

بیمه سرمد در بازار بیمه بین الملل فعال‌تر می شود

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه سرمد معتقد است که صنعت بیمه کشور باید سرعت خود در تجارت ریسک را بالاتر ببرد و با توجه به اصول مشتری مداری، ساده سازی،کوتاه کردن فرایند سرویس و خدمت، سرعت عمل در فروش و خسارت را در راس برنامه های خود قرار دهد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "محمد زاهدنیا" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد: با توجه به تغییر استراتژی‌های شرکت بیمه سرمد در بخش فنی، فروش و تقویت مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها با ورود و فعالیت هیات مدیره جدید و اجرای برنامه های اصلاح و بهبود، این شرکت در چهار ماهه نخست  امسال بیش از ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد.

وی، افزود: بدین ترتیب، شرکت بیمه سرمد با نسبت خسارت ۴۶ درصدی رکورد جدیدی را در خصوص افزایش فروش و کاهش نسبت خسارت به ثبت رساند.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه سرمد، گفت: انجام غربالگری پرتفوی زیان‌ده و متناسب سازی سهم رشته ها، جایگزینی این پرتفوها با ریسک های مطلوب و سودآور، باعث عبور از زیان سال 1400 و تبدیل آن به سود در دوره مالی ۱۴۰۱ شد.

زاهدنیا، اذعان داشت که با آغاز اجرای طرح‌های نوآورانه در خصوص دیجیتال مارکتینگ، پوشش بیمه‌های سایبری، بیمه‌های اختصاصی اصناف، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های انرژی، توسعه انواع بیمه‌های مرتبط با ریسک های پولی و مالی برای تمامی بانک‌ها، موسسات مالی اعتباری، لیزینگ ها، صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اعتبار، تغییرات و توازن اساسی در ترکیب پرتفوی این شرکت شکل می‌گیرد.

وی،توسعه بیمه های زندگی با رویکرد و تمرکز بر بیمه های مستمری بازنشستگی مکمل(حقوق دوم  بازنشستگی) را از جمله مهم ترین برنامه های شرکت بیمه سرمد عنوان کرد.

زاهدنیا درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، گفت: بیمه سرمد سرمایه‌خود را به ۱۰۰۰۰ میلیارد‌ ریال خواهد رساند و در فاز بعدی این میزان سرمایه از این رقم نیز فراتر خواهد رفت تا با اخذ رتبه توانگری یک، برای انجام عملیات قبولی اتکایی داخلی و قبولی ریسک های خارج از کشور آماده شود.

به گفته وی، درحال حاضر بیمه سرمد آمادگی همکاری در زمینه کنسرسیومی با شرکت های بیمه داخلی در انواع رشته های تخصصی و عمومی بیمه، تهیه و تدوین و خلق محصولات نوین بیمه ای و اجرای مشترک آنها با بهره مندی از ظرفیت فروش شبکه نمایندگان و کارگزاران را دارد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه سرمد، اظهارکرد: این شرکت به‌تدریج در بازار بیمه بین الملل بالاخص در کشورهای همسایه و اعضای اکو فعال‌تر خواهد شد.

زاهدنیا با تاکید براهمیت افزایش سرعت صنعت بیمه در ارائه خدمات گفت: هوشمندی و انضباط از طریق بکارگیری سامانه اعتبارسنجی صنعت بیمه (ریسک سنجی مالی، اعتباری، ریسک سلامت و...) یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در راس برنامه های صنعت بیمه قرار بگیرد.

وی، همراهی و هماهنگی "قانون و فناوری" در عین توجه به حقوق ذینفعان بویژه شبکه فروش را عامل و بستر لازم برای دگردیسی شرکت‌های بیمه و تبدیل و ظهور پلتفرم های بزرگ و نیرومند بیمه ای دانست.

 

ارسال نظر