شناسه خبر : 3508

از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران سانچی خسارت پرداخت می‌شود

از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران سانچی خسارت پرداخت می‌شود

دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران از پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران سانچی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:تمامی طرفهای درگیر بیمه مسئولیت سانچی، خارجی بودند.

چابک آنلاین : محسن قره‌خانی، دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران در نشست خبری امروز سندیکای بیمه‌گران با خبرنگاران، از پرداخت خسارت نفتکش سانچی به طرف خارجی از سوی کلوپ پی اند آی خبر داد و با بیان اینکه پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران آن نیز در دست انجام است، گفت: تمامی طرف‌های درگیر بیمه مسئولیت نفتکش سانچی، خارجی بوده و خسارت‌های آنها پرداخت شده است.

وی افزود: شناورها دو نوع بیمه بدنه دارند که یکی بدنه و دیگری مسئولیت است؛ بر این اساس بیمه بدنه سانچی در ایران و یک بیمه مسئولیت خارجی بوده است؛ به نحوی که کشتی چینی، مقصر حادثه بوده و آن هم، بخشی از خسارت را پرداخت می‌کند؛ ضمن اینکه خسارت های مربوط به کلوپ گی اند آی که به آلودگی دریایی و امدادرسانی به کشتی ها مربوط است، پیگیری و پرداخت شده و فقط آن بخشی که مربوط به ایران می شود، در حال انجام است.

دبیر کارگروه بیمه اتکایی در پاسخ به این سوال که آیا خسارت طرف داخلی به ارز پرداخت می شود یا اینکه به ریال انجام خواهد شد، به این نکته اشاره کرد که پرداخت ها به ارز خواهد بود و گفت: البته به صورت کلی به صلاح است که ریسک بین کشورهای مختلف دنیا تقسیم شود؛ اگرچه متاسفانه در شرایط تحریم و محدودیت های بانکی شرکت های بیمه نمی توانند با ایران همکاری داشته باشند.

وی در خصوص تامین ارز شرکتهای بیمه از سوی بانک مرکزی گفت: طبق بخشنامه بیمه مرکزی ارز مورد نیاز بیمه ها با نرخ نیما تامین می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد./مهر

ارسال نظر