شناسه خبر : 35035

بیمه کارآفرین ؛ از پرداخت بیشترین سود مشارکت تا تحول در پوشش بیماران خاص

بیمه کارآفرین ؛ از پرداخت بیشترین سود مشارکت تا تحول در پوشش بیماران خاص

علیرضا حجتی عضو هیات مدیره و معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین در گفتگو با الفباخبر از دستیابی این شرکت به رتبه اول در پرداخت سود مشارکت به بیمه گذاران عمر خبر داد. به گزارش الفباخبر در حالی که بیمه کارآفرین برای نخستین بار از سال ۱۳۸۳ اقدام به فروش بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری نمود، طی ۱۹ سال توانست بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره بیمه نامه به مشتریان عرضه کند و نکته مهم آنکه تا پایان سال گذشته در این رشته حدود ۷۸۰ از این بیمه نامه جاری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه کارآفرین، علیرضا حجتی عضو هیات مدیره و معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین در گفتگو با الفباخبر از دستیابی این شرکت به رتبه اول در پرداخت سود مشارکت به بیمه گذاران عمر خبر داد.

به گزارش الفباخبر در حالی که بیمه کارآفرین برای نخستین بار از سال ۱۳۸۳ اقدام به فروش بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری نمود، طی ۱۹ سال توانست بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره بیمه نامه به مشتریان عرضه کند و نکته مهم آنکه تا پایان سال گذشته در این رشته حدود ۷۸۰ از این بیمه نامه جاری است.

این روزها و در شرایطی که موضوع ایفای تعهدات سر رسید شده برای متقاضیان بیمه‌های عمر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است شاهد آن بودیم که این شرکت در سال ۱۳۹۷ محصول جدید بیمه های عمر اندوخته دار را وارد بازار نمود و بیمه‌گذاران از پوشش‌های این محصول جدید با به روز رسانی الحاقیه استقبال کردند.

معاون شبکه فروش بیمه کارآفرین، علت این رفتار مناسب مشتریان را به روابط شفاف طرفین مرتبط می‌داند به نحوی که این روند موجب شد تا امسال سومین سالی باشد که سود ۳۰ درصدی به بیمه گذاران پرداخته شده است. وی تاکید نمود که این سود را مازاد بر تضمینها و به صورت سود مشارکت به مشتریان می‌پردازیم.

وی همچنین افزود: در سال گذشته بیمه کارآفرین ۵۵۷ میلیارد تومان غیر از سود تضمینی به بیمه گذاران عمر خود سود مشارکت پرداخت کرده است.

آمارها حاکی است در سالهای اخیر نرخ بازده سرمایه گذاری مطلوب این شرکت نیز در جهت ایفای تعهدات ریالی پیش رفته است و حجتی در همین زمینه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ ذخایر این شرکت معادل ۷۷٫۴۵۰٫۴۵۱ میلیون ریال با سهم نگهداری معادل ۴۷٫۶۶۶٫۶۲۶ میلیون ریال بوده است.

وی پیرامون چگونگی رفع دغدغه‌‎های مربوط به ایفای تعهدات و راهکارهای رسیدن به این دستاورد مهم اظهار داشت: اتفاق بزرگی که در سال ۹۷ رخ داد تکلیفمان را برای جدا کردن حسابهای بیمه نامه‌های عمر و غیر عمر روشن کرد و در بیمه کارآفرین حتی محل سرمایه گذاری و سودهای این دو حوزه را تفکیک کردیم.

این عضو هیئت مدیره ادامه داد: این موضوع باعث شد تا تمام منافع حاصل از سود مشارکت در همان جا صرف شود و دقیقاً سود بیمه گذار در جای خود قرار گرفت. این شفافیت با ارائه اطلاعات صحیح به مشتریان باعث ایجاد رابطه تفاهم آمیزی با آنان شد.

راهکارهای جدید تعامل کارآفرین با مشتری

حجتی در مورد ساختارهای جدیدی که در ادامه این تحولات ایجاد شده است اظهار داشت: با راه اندازی سامانه خدمات پس از فروش بیمه کارآفرین تحت عنوان "کارینو" هم اکنون بیمه گذار می‌تواند با سهولت وارد سامانه شود و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کند. مشتریان همچنین می‌توانند درخواست های خود را بدون آنکه به شعبه یا نماینده مراجعه کنند، ارایه دهند و ظرف مدت ۷۲ ساعت خدمات خود را نظیر درخواست افزایش پوشش‌های بیمه و پرداخت اقساط دریافت کنند.

تحول در پوشش امراض خاص

عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین در مورد برنامه‌های این شرکت برای پوشش بیماری‌های خاص گفت: پوشش بیماری‌های خاص به طور متداول محدود به ۵ گروه بیماری است که بیمه کارآفرین این پوشش را تا ۲۱ نوع بیماری خاص افزایش داده است. همین موضوع با استقبال بیماران خاص مواجه شد و پس از آن تصمیم گرفتیم میزان پرداخت به بیمه گذاران را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

حجتی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: تا پیش از این صرفا تا ۳۰ درصد سرمایه فوت به بیماری‌های خاص اختصاص داشت و در حال حاضر این پوشش به یک تا دو برابر سرمایه فوت افزایش پیدا کرده است.
در واقع اگر سرمایه فوت یک بیمه نامه ۱۰۰ میلیون تومان باشد، بیمه گذار عمر می‌تواند تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کند. این در حالی است که تا قبل از اجرای طرح جدید با سرمایه فوت بیمه نامه ۱۰۰ میلیون تومانی صرفا ۳۰ میلیون تومان به بیمه گذار پرداخت می‌شد.

نگاهی به وضعیت ایفای تعهدات بیمه ای کارآفرین

علیرضا حجتی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد از منظر ایفای تعهدات پوشش‌های بیمه‌ای، نسبت خسارت پوشش‌های این رشته با وجود افزایش تعداد و سقف ریالی آنها از اواخر سال ۱۳۹۷ در طی پنج سال گذشته طبق آمارهای منتشره مطلوب است و در بخش ایفای تعهدات غیربیمه‌ای (اندوخته‌ای) نیز سهم سرفصل‌های خسارت پرداختی این رشته در طول پنج سال گذشته تقریبا ثابت بوده است.

 

ارسال نظر