شناسه خبر : 34361

اختصاصی چابک آنلاین ؛

۲۱ شرکت بیمه ای ۹۹۵۱ میلیارد تومان سود ساختند

میهن، کوثر و پاسارگاد شرکت‌های برتر در بیشترین سود خالص هر سهم شدند

21 شرکت بیمه ای 9951 میلیارد تومان سود ساختند

شرکت های بیمه مهین، کوثر و پاسارگاد بیشترین سود خالص هرسهم سال گذشته  را از میان  ۲۱ شرکت بیمه ای فعال صنعت بیمه دربورس، به خود اختصاص دادند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، در سال گذشته، شرکت های بیمه میهن، کوثر و پاسارگاد به ترتیب 4159، 1.087 و 572 ریال سود خالص هر سهم  داشته اند.

با فرا رسیدن فصل برگزاری مجامع شرکت های بیمه ای، سهامداران شرکت ها کارنامه عملکرد شرکت‌ها را با دقت و جزئیات بیشتری دنبال می کنند. 

در این بررسی مشخص شد که سه شرکت بیمه حکمت صبا، معلم و سرمد کمترین سود خالص هر سهم را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

شرکت های اتکایی امین، ایرانیان، آوای پارس، اتکایی سامان وهوشمند فردا هم به دلیل تفاوت سال مالی آنها  با سایرین در گزارش مذکور محاسبه نشده اند.

شرکت بیمه ایران هم به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی هنوز صورت های مالی سال گذشته خود را منتشر نکرده است. 

شرکت های بیمه اتکایی ایران معین، امید و آسماری هم به دلیل عدم فعالیت در بازار سرمایه تا اکنون، اطلاعی از عملکرد و صورت های مالی سال گذشته آنها دردسترس نیست.

براساس این گزارش، 4 شرکت بیمه ای فعال در بازار سرمایه نیز هنوز صورت های مالی سال گذشته خود را منتشر نکرده اند.

ناگفته نماند که فعالیت 21 شرکت بیمه ای فعال در بازار سرمایه منجر به سود دهی 9951 میلیارد تومانی شده است.

به عبارتی، شرکت بیمه پاسارگاد سال گذشته را با سود خالص 3325 میلیارد تومانی به پایان رساند و رتبه اول در کسب سود خالص را در صنعت بیمه از آن خود کرده است. 

photo_2023-05-31_22-09-40

رتبه اول بیشترین درآمد بیمه ای در سال گذشته با 14 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان به شرکت بیمه آسیا رسید.

براساس این گزارش، شرکت بیمه زندگی کاریزما در سال گذشته 5 ماه و ده روز فعالیت کرده است که ارقام بدست آمده براساس این مدت زمان فعالیت این شرکت است.

 

ارسال نظر