بیمه تا چه میزان از خسارت آتش‌سوزی انبار اموال تملیکی را می‌پذیرد؟

بیمه تا چه میزان از خسارت آتش‌سوزی انبار اموال تملیکی را می‌پذیرد؟

براساس گزارش سازمان حسابرسی، خسارت کارشناسی آتش‌سوزی سال ۱۴۰۰ سازمان اموال تملیکی ۳۲۱میلیارد تومان بوده اما خسارت تعیین شده از سوی کارشناس بیمه ۱۲ میلیارد تومان است ضمن اینکه به دلیل عدم پیگیری و عدم تعیین علت آتش‌سوزی امکان تعدیل حساب‌ها وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، براساس گزارش حسابرسی سال 1400 سازمان حسابرسی و نتایج بررسی‌های انجام شده در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص آتش‌سوزی رخ داده در سال مورد اشاره اختلاف قابل توجهی در ارزیابی خسارت 321 میلیارد تومانی کارشناسی و 12 میلیارد تومانی بیمه وجود دارد.

با توجه به یادداشت توضیحی ،13-2، در تاریخ 1400/4/14 انبارهای شماره 3 الی 5 استان تهران دچار حریق شده و بخشی از اموال منقول به ارزش کارشناسی 3٫218 میلیارد ریال از بین رفته است که میزان خسارت وارد طبق کارشناسی بیمه 120 میلیارد ریال است. تعدیل حساب‌ها از این بابت ضروری است، لیکن تعیین میزان آن به دلیل عدم پیگیری و شناسایی علت وقوع حریق مذکور در شرایط حاضر شناسایی برای این سازمان مشخص نمی‌باشد.

در حال حاضر علت اختلاف بسیار زیاد بین خسارت تعیین شده از سوی کارشناس و کارشناس بیمه مشخص نیست و باید در این خصوص شفاف‌سازی شود. ضمن اینکه در این بند از گزارش سازمان حسابرسی تاکید شده است که در خصوص تعیین میزان تعدیل حساب‌ها به دلیل عدم پیگیری و عدم شناسایی علت وقوع حریق امکان پذیر نمی‌باشد.

ارسال نظر