شناسه خبر : 31719

پوشش بیمه ای ۹۶۰۰ قلم دارو به صورت الکترونیکی

پوشش بیمه ای ۹۶۰۰ قلم دارو به صورت الکترونیکی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: در زمینه درمان بیماری ناباروری حدد ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش‌های سرپایی و بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: باید هماهنگی کامل بین سازمان برنامه و بودجه، غذا و دارو همچنین بیمه‌ها باشد. با توجه به آمار‌های ارائه شده توسط سازمان غذا و دارو درخواست بیمه این است که مجلس و دولت از طرح دارویار حمایت لازم انجام دهند.

به گفته وی پیشنهاد بودجه برای طرح دارویار بیمه سلامت حدود ۶۹ هزار میلیارد تومان برای سال آینده است. تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث افزایش پرداختی از جیب بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نخواهد شد.

او بیان کرد: نحوه توزیع اعتبارات تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر گذاشته شده است. سامانه بیمه سلامت هیچ مشکلی در زمینه ثبت خدمات پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نداشته و این سامانه متصل است.

او افزود: با الکترونیکی شدن خدمات و کار‌ها باعث صرفه جویی هشت تن در مصرف کاغذ شده است. در زمینه درمان بیماری ناباروری حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش‌های سرپایی و بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او گفت: پوشش بیمه‌ای ۹۶۰۰ قلم دارو به صورت الکترونیکی و با تضمین عدم افزایش پرداختی از جیب مردم اجرایی شده است. تا به الان ۳۱ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت و صندوق قرار گرفته و هزینه‌های آن‌ها رایگان است.

 

ارسال نظر