شناسه خبر : 31427

جلوگیری از پرداخت خسارت غیر واقعی در شعبه گرگان بیمه دانا

جلوگیری از پرداخت خسارت غیر واقعی در شعبه گرگان بیمه دانا

با تلاش و دقت کارکنان شعبه گرگان بیمه دانا، از پرداخت خسارات غیر واقعی در رشته بیمه بدنه اتومبیل جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، محسن میرحسینی‌نژاد رئیس شعبه گرگان اعلام کرد: با توجه به نظارت دقیق و بررسی‌های کامل در رسیدگی به خسارت‌های رشته بدنه اتومبیل و با توجه به تاکید مدیران عالی شرکت در خصوص  ممانعت از پرداخت خسارت در زمینه تصادفات ساختگی و صحنه زنی، در چند هفته اخیر دو مورد پرونده خسارت بیمه بدنه بالغ بر 000ر000ر000ر10 ریال کشف و از پرداخت خسارت غیر واقعی جلوگیری بعمل آمد.


شایان ذکر است: جرم صحنه سازی تصادفات و کلاهبرداری از بیمه از جرایم خاص بوده و در قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه جرم انگاری تلقی شده است. 


مطابق ماده ۶۱ هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه‌سازی صوری تصادف، جابجایی راننده، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود. 


گفتنی است: تیمی متشکل از مدیر شعبه و مسئول واحد خسارت وکارشناس ارزیاب و تحقیق در راستای بررسی دقیق پرونده های خسارت در شعبه تشکیل و تمامی اقدامات لازم جهت جلوگیری از پرداخت خسارات غیر واقعی صورت می‌گیرد. 

 

ارسال نظر