شناسه خبر : 30538

صنعت بیمه نیازمند خلاقیت و نوآوری است

صنعت بیمه نیازمند خلاقیت و نوآوری است

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صنعت بیمه نیازمند خلاقیت و نوآوری است، گفت: اگر در بحث بیمه‌ نوآوری وجود نداشته باشد، مردم به آن رغبت نخواهند داشت بنابراین لازم است برای نوآوری در این صنعت از توان دانشگاهیان استفاده شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا محمد کرمی روز دوشنبه در نشست با مسوولان بیمه سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به احتمال وارد آمدن خسارات غیرقابل پیش بینی به محصولات کشاورزی، فرهنگ‌سازی لازم در زمینه بیمه کردن محصولات انجام شود تا کشاورزان نسبت به مزایای این امر مهم آگاه شوند.

استاندار گفت: اتفاق یک بار می‌افتد و بیمه می‌تواند خسارت‌های ناشی از رخداد را جبران کند بنابراین در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی هستیم.

وی تاکید کرد: بیمه بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت، تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی، سرما، یخبندان و گرمازدگی و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان و تگرگ را به حداقل برساند.

کرمی بیان کرد: در بیمه‌ها باید نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد؛ چراکه روش‌های گذشته ممکن است دیگر موثر نباشد.

کرمی ادامه داد: در همه موضوعات نوآوری داشته‌ باشید چرا که هر جا نوآوری نباشد، صنعت مورد نظر دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: در راستای ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، باید افرادی که در بازارچه‌های مرزی مشغول بکار هستند توسط کارفرمایان بیمه شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان مبادلات مرزی با کشورهای همسایه را ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: امنیت و اقتصاد کشورهای همسایه؛ در واقع امنیت و اقتصاد کشور خودمان است زیرا در صورت عدم وجود امنیت در کشور همسایه مردم به این سوی مرز مهاجرت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات سوخت نیز اقداماتی انجام و گذرهای مرزی ساماندهی شده است بنابراین در این راستا باید ظرفیت‌ جاده ها نیز توسعه پیدا کند.

کرمی افزود: سیستان و بلوچستان آینده درخشانی دارد و با وجود ظرفیت‌های فراوان منطقه، به مرکز صادرات و واردات کالا تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی هستیم بنابراین محصولات استخراج شده از معادن، نباید به صورت خام از سیستان و بلوچستان خارج شود.

ارسال نظر