شناسه خبر : 3053

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد:

درخواست همکاری سازمان بیمه سلامت با انجمن‌های علمی پزشکی

درخواست همکاری سازمان بیمه سلامت با انجمن‌های علمی پزشکی

جلیل حسینی گفت: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت طی جلسه‌ای درخواست همکاری با انجمن‌ها را داشته و قرار است تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان برای استفاده از بازوی انجمن‌های علمی پزشکی تهیه و تدوین شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، جلیل حسینی درباره نقش انجمن‌های علمی پزشکی در مدیریت منابع سلامت گفت: انجمن‌های علمی پزشکی در بحث اقتصاد سلامت، کاهش هزینه‌ها و بهینه شدن روند ارائه خدمت سلامت بسیار موثر هستند. زیرا نگاه تخصصی در رشته خودشان دارند و در کنترل هزینه و اقتصادی کردن ارائه خدمات سلامت و اجرای راهنماهای بالینی کاملا آگاه هستند.

وی افزود: در برنامه‌های توسعه کشور، بحث خصوصی سازی مطرح است و در نتیجه انجمن‌های علمی پزشکی به عنوان سازمان‌های غیردولتی جایگاه ویژه‌ای می‌توانند داشته باشند؛ زیرا نه علاقمندی اقتصادی سودآور و نه ارتباطات دولتی دارند. در نتیجه می‌توان به انجمن‌های علمی پزشکی تکیه کرد.

حسینی ادامه داد: البته انجمن‌های علمی پزشکی باید دیدگاه‌های اقتصاد سلامت داشته و محدودیت‌های بودجه‌ای را بدانند. هم انجمن‌ها باید به سمت پرداختن به اقتصاد سلامت حرکت کنند و هم دولت باید به انجمن‌های علمی بیشتر از قبل اعتماد کرده و کارها را به انجمن‌ها واگذار کند.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد:  ارتباطات بسیار خوبی بین سازمان بیمه سلامت و انجمن‌ها برقرار شده و این علاقمندی برای ارتباط با انجمن‌های علمی پزشکی وجود دارد. به نظر می‌رسد زمینه برای استفاده از پتانسیل انجمن‌های علمی پزشکی وجود دارد.

وی اظهار کرد: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز طی جلسه‌ای درخواست همکاری با انجمن‌ها را داشته و قرار است تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان برای استفاده از بازوی انجمن‌های علمی پزشکی تهیه و تدوین شود.

 

ارسال نظر