شناسه خبر : 30391

هزینه ۱۲۰۰ میلیاردی برای بیماران خاص و صعب العلاج

هزینه ۱۲۰۰ میلیاردی برای بیماران خاص و صعب العلاج

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از هزینه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای بیماران خاص و صعب العلاج طی ۳ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر مهدی رضایی ، درباره آخرین وضعیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از آبان ماه، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشاندار شدند، برای این ۲۰۰ هزار نفر به دو شکل خدمات ارائه می‌شود. شکل اول برای ۲۷ بیماری که بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی بوده که در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشاندار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: نوع بعدی خدمات به شکلی است که افراد می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به ادارات کل استانی ارائه کرده و پس از تأیید کمیته‌های استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت نمایند.

رضایی تصریح کرد: طبق توافق‌های به عمل آمده، هر کدام از سازمان‌های بیمه گر مقرر شد بیمه شدگان تحت پوشش خود را مستقیم ارائه خدمت کنند و اعتبار مربوطه از محل صندوق صعب‌العلاج به آنها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام و نشان دار شدند، البته پیش بینی می‌شود به این تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت اضافه شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب سایر افراد به جمع ۲۰۰ هزار نفر افزوده شوند.

رضایی در خصوص هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در ۳ ماه گذشته بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است که بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، درباره بهره مندی بیمه شدگان سایر بیمه‌های پایه از خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، افزود: طی توافق با سازمان‌های بیمه گر اصلی مانند تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، این سازمان‌ها به صورت مستقیم می‌توانند خدمات را به بیمه شدگان خود ارائه کنند و اعتبار مربوطه از سوی صندوق تأمین شود، لذا مشکلی در این باره وجود ندارد. به طوری که در مرحله اول برای تأمین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان و برای نیروهای مسلح ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی نیز تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار می‌گیرند، گفت: خدمات دارویی این بیماران تحت پوشش قرار گرفته و بسته خدمتی بیماران دیابتی نیز به زودی به بسته‌های تحت پوشش صعب‌العلاج اضافه خواهد شد.

ارسال نظر