شناسه خبر : 30117

۴۴ بیماری تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج قرار دارد

۴۴ بیماری تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج قرار دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۴۴ بیماری تحت پوشش صندوق ویژه بیماری‌های صعب العلاج در کشور قرار گرفته و هزینه‌های درمانی این بخش با استفاده از منابع این صندوق به عنوان یک کار ابتکاری به بیماران پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: راه اندازی این صندوق، اقدامی نوین در کشور بود که تاکنون کاری به این وسعت در این حوزه صورت نگرفته بود.

وی اضافه کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی، پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق در سال جاری اختصاص داده شده که برای پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند تحت پوشش هزینه می‌شود.

ناصحی ادامه داد: البته منابع این صندوق فقط برای بیمه شدگان بیمه سلامت نیست و افراد (بیماران صعب العلاج) تحت پوشش دیگر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: البته آن دسته از بیماری‌هایی هم که در سامانه‌ها وارد نشده نیز تحت پوشش این صندوق بوده و بیماران می‌توانند با ارائه فاکتور به کمیته‌های استانی، هزینه‌های درمانی خود را دریافت کنند.

ناصحی در خصوص تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های دندانپزشکی هم گفت: در این خصوص طرحی را به شورای عالی بیمه پیشنهاد کردیم که مهمترین وجه آن حداقل ۱۰ برابر شدن منابع بیمه‌ای است که امیدواریم تایید شود.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۶ میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه خبر داد و یادآور شد: اعتبار این امر در بودجه سال آینده هم پیش بینی شده و علاوه بر آن سعی داریم در ارزیابی وسع هم نگاه دیگری داشته باشیم که همه مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت از به روز بودن پرداختی بیمه سلامت به موسسات دولتی و خصوصی خبر داد و تاکید کرد: در قالب طرح دارویار هم علاوه بر موارد پیشین، سه هزار برند جدید از داروها وارد سامانه شده که هزینه آن به بیماران پرداخت خواهد شد.

ناصحی در خصوص بیمه درمان ناباروری هم یادآور شد: اعتبار خوبی برای بیمه‌ها در حوزه درمان ناباروری گذاشته شده و اتفاقا آذربایجان غربی از استان‌های پیشرو در استفاده از این اعتبار است بطوریکه ۵۰۰ میلیون تومان در نیمه اول امسال برای این امر در استان هزینه شده است.

ارسال نظر