شناسه خبر : 2911

کارشناس ارشد اپتومتری مطرح کرد؛

ضرورت بیمه شدن خدمات بینایی با توجه به نوسانات شدید ارز

ضرورت بیمه شدن خدمات بینایی با توجه به نوسانات شدید ارز

علی سیفی، عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران با اشاره به نوسانات شدید ارز و تغییرات وضعیت اقتصادی مردم، از وزارت بهداشت درخواست کرد نسبت به تامین فرم عینک و عدسی‌های تماسی با ارز دولتی اقدام کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی سیفی در نشست خبری گفت: نوسانات شدید ارز و تغییرات وضعیت اقتصادی مردم به ویژه اقشار کم درآمد باعث شده خدمات بینایی تحت الشعاع قرار بگیرد. وی با تاکید بر حیاتی بودن خدمات بینایی بویژه برای کودکان و نوزادان افزود: با توجه به اینکه اغلب لوازم خدمات بینایی همچون فرم عینک، عدسی ها و لنزهای تماسی وارداتی است به وزارت بهداشت پیشنهاد می کنیم این قبیل اقلام جزو سامانه نیما قرار بگیرد.

کارشناس ارشد اپتومتری ادامه داد: فرم عینک قبل از گرانی ها حداقل ۱۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲.۵ تا ۳ برابری قیمت ها شاهد هستیم که مردم نمی توانند از عینک استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش بینایی دانش آموزان اول ابتدایی گفت: زمانی که سنجش بینایی را برای کودکان انجام می دادیم شاهد بودیم که برخی خانواده ها از گرفتن عینک سر باز زده و بعضا از عینک های دست دوم همسایه ها برای کودکان خود استفاده می کردند.

ارسال نظر