شناسه خبر : 27856

تعدد و پیچیدگی مقررات نباید کار را برای بازیگران صنعت بیمه دشوار کند


تعدد و پیچیدگی مقررات نباید کار را برای بازیگران صنعت بیمه دشوار کند

استقرار سامانه یکپارچه نظارتی هوشمند و استفاده از رگ تک ها از راهبردها و هدفگذاری های جدی در نهاد ناظر صنعت بیمه به شمار می روند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در جمع مقامات، مدیران و کارشناسان صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نهادناظر صنعت بیمه با کاهش تصدی گری و ایجاد بستر مناسب در مسیر توسعه صنعت بیمه حرکت می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص تسهیل گری عملیات بیمه ای، اظهار داشت: تعدد  پیچیدگی مقررات دست و پاگیر نباید کار را برای مردم و بازیگران عرصه بیمه دشوار کند.

وی با تاکید بر این نکته که منابع صنعت بیمه باید در راستای منافع بیمه گران و بیمه گذاران هزینه شود از تلاش نهاد ناظر برای رفع یا کاهش عوارض بیمه ای خبر داد.

رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن مشکلات کلان اقتصادی از آمادگی و قابلیت صنعت بیمه برای رفع موانع موجود خبر داد و گفت: بیمه مرکزی پس از تکمیل زیرساخت لازم ، آمادگی خود را برای واگذاری ریسک های مرتبط با بیمه های اتکایی اعلام می کند.

مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود از خلا آموزش حرفه ای به عنوان پاشنه آشیل صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: آموزش متناسب با استانداردهای روز و فناوری نوین دنیا از اولویت هایی است که در نهادناظر صنعت بیمه با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان هم افزایی تمامی ارکان صنعت بیمه را شاه کلید رهایی از مشکلات موجود عنوان کرد و اظهار داشت: نهادناظر به تنهایی نمی تواند موانع قانونی و توسعه ای را برطرف کند و مدیران و دلسوزان این صنعت باید تمامی ظرفیت های خود را به میدان بیاورند.

در ادامه این نشست، دکتر سید محمد کریمی _دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_  القای برخی ناامیدی ها در فرایند اداره اقتصاد کشور را غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود: صنعت بیمه برای پذیرش تمامی ریسک های اقتصادی کشور از آمادگی کامل برخوردار است و بن بستی در این خصوص وجود ندارد.

وی از ضرورت حذف عوارض ناروا، ظرفیت سازی های جدید و یافتن راهکارهایی برای کاهش ضریب خسارات به عنوان عوامل تقویت منابع و افزایش خدمات رسانی صنعت بیمه نام برد.

گفتنی است در پایان این هم اندیشی، تنی چند از مدیران عامل شرکت های بیمه، اعضای هیات عامل و مدیران کل نهادناظر و کارشناسان صنعت بیمه در خصوص راهبردها و روش های کنترل و کاهش خسارات در صنعت بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

شایان ذکر است راهکارهای کاهش ضریب خسارت درمان با تکیه بر داده های دیجیتالی یکپارچه و مهار خسارات غیرضروری و تشکیل یک "هاب درمان" بررسی شد و مورد تاکید رئیس کل بیمه مرکزی نیز قرار گرفت.

 

ارسال نظر