شناسه خبر : 26666

بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه درمان ناباروری زوجین نیازمند را پرداخت می‌کند

بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه درمان ناباروری زوجین نیازمند را پرداخت می‌کند

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را پرداخت می‌کند، گفت: امروز هزینه پرداختی درمان ناباروری برای افراد کم برخوردار جامعه را به ۹۵ درصد رساندیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین رنجبران» در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پیگیری ها برای بالا بردن درصد هزینه های ناباروری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال پوشش بیمه ای در بخش خصوصی هستیم تا زوجین در صورت تمایل درمان خود را در بخش خصوصی انجام دهند و ما هم هزینه‌های آن را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ۴۵ میلیون ایرانی از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده می کنند، گفت: این سازمان ماموریت هایی دارد که در سنوات گذشته نادیده گرفته شده و اجرای آنها نیازمند جسارت بزرگی است و این در حالی است که این ماموریت ها تکالیف قانونی است و این سازمان در یک سال گذشته همه این موارد را اجرایی کرده است.

رنجبران یکی از برنامه هایی که به کندی پیش می رفت را طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: در یک سال گذشته اجرای این طرح در همه استان های کشور به حدود ۹۸ تا ۱۰۰ درصد رسیده است و در عین حال پرونده سلامت الکترونیک هم در یک سال گذشته با شتاب بالایی پیگیری می شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در طرح دارویار نباید مردم هزینه اضافی پرداخت کنند، گفت: باوجود اینکه ارز ترجیحی حذف شد اما در این طرح قیمت داروهای درج شده در نسخه افزایش پیدا نکرد و اختلاف قیمت آن را بیمه سلامت به داروخانه ها پرداخت کرد.

در پایان این مراسم از زحمات «امید قادری» تقدیر و «رضا تحویلیان» به عنوان سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه معرفی شد.

 

ارسال نظر