شناسه خبر : 26150

کدام زوجین مشمول بیمه ناباروری می‌شوند؟

کدام زوجین مشمول بیمه ناباروری می‌شوند؟

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان جزئیات بیمه رایگان درمان ناباروری و افراد مشمول این طرح را تشریح کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی عصر امروز یکشنبه ۳۰ مرداد در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر بازنگری دستورالعمل خرید راهبردی و ضوابط بیمه ای درمان ناباروری اظهار کرد: آن دسته از زوجینی که دچار سقط مکرر شده و بارداری موفقی نداشتند در گروه ناباروری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه  زوجین نابارور باید توسط سازمان بیمه گر نشان دار شده و اسناد پذیرش شده به صورت جداگانه بر اساس نوع خدمات انجام شده ، ارسال شود، افزود: زوجین نابارور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باید با آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با تأکید بر اینکه همه مراکز درمانی و بیمارستان های ارائه دهنده خدمات ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان های بیمه‌گر هستند، تصریح کرد: اولویت عقد قرارداد با مراکزی است که تبادل اسناد در بستر الکترونیک را انجام دهند.

حسینی اضافه کرد: تعهدات سازمان های بیمه گر در مراکز خیریه و خصوصی معادل ۷۰ درصد تعرفه خیریه و خصوصی است همچنین سهم بیمار معادل ۳۰ درصد تعرفه آن بخش است، همچنین تعرفه زایمان سزارین برای بارداری حاصل از درمان ناباروری در بخش دولتی و عمومی غیردولتی طرف قرارداد با فرانشیز ۱۰ درصد تعرفه آن بخش ها و در بخش خیریه و خصوصی با فرانشیز ۳۰ درصد تعرفه مربوط به آن بخش تحت پوشش سازمان های بیمه گر است.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان ناباروری در خدمات شخص ثالث مانند رحم اجاره ای و جنین اهدایی براساس ضوابط دستورالعمل ابلاغی قابل محاسبه و پرداخت است، ابراز داشت: هزینه های غیردرمانی روش مذکور در شوابط این دستورالعمل نیست در واقع هزینه هایی اعم از اجاره رحم، خرید تخمک و جنین اهدایی توسط زوجین نابارور پرداخت می شود و در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، پس از همگانی شدن بیمه پایه، بیمه ناباروری هم با مصوبه دولت همگانی شد و براساس این مصوبه، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین‌نامه بند «الف» ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند.

همچنین هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل (IUI, IVF, ICSI , FET) بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خیریه و خصوصی طرف قرارداد با خودپرداخت معافیت (فرانشیز) مطابق دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار گرفته است.

ارسال نظر