شناسه خبر : 26598

آغاز اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان

آغاز اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان

معاون وزیر کاز از اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان در سال جاری با اجرای طرح کارورزی خبر داد و گفت: این طرح امکان آشنایی فارغ‌التحصیلان با محیط کار را فراهم کرده و موجب افزایش قابلیت‌های آن‌ها برای ورود به بازار اشتغال می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (۷۱) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه کارفرمایان، بسترهای لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آورد.

در همین راستا، معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح معافیت بیمه‌ای کارفرمایی در سال جاری با اجرای طرح کارورزی خبر داده است.

به گفته وی، طرح کارورزی بستری برای آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط واقعی کار است و کارفرمایانی که دانش آموختگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را به طور مستقیم جذب کرده و به کار گیرند، از مزایای پرداخت کامل حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت دو سال بهره مند می شوند.

آنطور که حسینی نیا، طرح کارورزی علاوه برآنکه موجب ارتقای سطح قابلیت های فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار می شود، قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف محوله به آنها ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌­های برجسته طرح کارورزی می توان به تلفیق آن با طرح معافیت بیمه کارفرمایی و توجه توأمان به هریک از طرف­‌های عرضه و تقاضای بازار کار اشاره کرد که موجب فراهم کردن شرایط جذب پایدار نیروی کار شغل اولی از سوی کارفرما می شود.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می شود. طول دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه است که متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می شود.                                

داوطلبان و کارفرمایان متقاضی جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص این طرح می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر