شناسه خبر : 25843

سطح پوشش‌ها بیمه ها در صادرات محصولات نامطلوب است

سطح پوشش‌ها بیمه ها  در صادرات محصولات نامطلوب است

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: نه تنها به دلیل تحریم، نمی‌توانیم از مزیت‌های بیمه بهره ببریم، سطح پوشش‌ها به ویژه در صادرات محصولات فسادپذیر نامطلوب است و باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، امیر عابدی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران مسئله بیمه تجاری را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: شاید امروز به دلیل تحریم‌ها شرایط استفاده از بیمه مناسب نباشد و مانند نقل‌وانتقالات بانکی با محدودیت‌های شدیدی مواجه باشیم؛ اما با در نظر گرفتن دو بال تجارت یعنی صادرات و واردات باید اذعان داشت، در واردات این امر غیرممکن است ولی در صادرات با توجه به مذاکرات و موافقت‌نامه اوراسیا تا حدی امکان استفاده از ظرفیت بیمه وجود دارد.

او ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی در حوزه کالاهای فسادپذیر با ریسک‌های بالایی دست‌به‌گریبان هستند و متاسفانه بخش بیمه‌ای در این حوزه بسیار ضعیف است تا آنجا که این بخش بیشترین درگیری را با شرکت‌های بیمه دارد و ضریب اطمینان در این حوزه بسیار پایین است.

این فعال اقتصادی به سایت اتاق ایران گفت: اگر قرار باشد در بخش بیمه‌ای رویکرد توسعه‌گرایانه داشته باشیم باید در مذاکرات بین‌المللی در کنار مسائل مالی و بانکی، بیمه را هم لحاظ کنیم. بنابراین باید از ظرفیت اوراسیا بهره گرفت و همکاری با شرکت‌های بیمه‌ای هم‌سطح در کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی مانند روسیه را با دیپلماسی فعال در اولویت قرار دهیم.

به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در این حوزه صندوق ضمانت صادرات می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

عابدی خاطرنشان کرد: بانک و بیمه دو رکن مهم و به هم پیوسته در تجارت هستند و می‌توانند زمنیه توسعه صادرات و واردات را مهیا کنند.

ارسال نظر