شناسه خبر : 2552

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی:

هشت هزار و ۸۱۲ تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت

هشت هزار و 812 تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت

علیرضا رمزی گفت: تاکنون هشت هزار و ۸۱۲ تبعه افغانستان در این استان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده و هم اینک از مزایای آن بهره مند می برند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رمزی سه شنبه در جریان بازدید کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از درمانگاه قمر بنی هاشم مشهد و عیادت از پناهجویان افغانستانی بستری در این مرکز، افزود: اتباع افغانستان زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی، در سه گروه اقشار آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص قرار دارند.
وی ادامه داد: پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجرا است. 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هفت هزار و 800 نفر از بیمه شدگان افغانستانی در این استان در گروه آسیب پذیر قرار دارند که به صورت رایگان بیمه شده اند و بقیه در گروه بیمه شدگان غیرآسیب پذیر و بیماران خاص هستند. 
وی افزود: در قالب این طرح اتباع افغانستانی غیرآسیب پذیر شامل 777 نفر باید مبلغ فرانشیز سالانه را پرداخت کنند. خدمات به بیمهشدگان تبعه خارجی در بیمارستانهای دولتی مشهد ارائه می شود و شامل خدمات سرپایی، بستری، دارویی و ویزیت در کلینیکها است. 
فلییپ گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد که امروز به مشهد سفر کرده همچنین با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و از مرکز فنی و حرفه ای این استان در مشهد نیز دیدن می کند. 
320 هزار تبعه افغانستان هم اینک در خراسان رضوی زندگی می کنند.

 

ارسال نظر