شناسه خبر : 24838

اختصاصی چابک آنلاین ؛

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است

یک کارشناس صنعت بیمه، اظهارکرد: اگر صنعت بیمه بتواند کاری را که در حال حاضر به صورت سنتی انجام می دهد به معنای واقعی برخط انجام دهد در سرعت و کیفیت ارائه خدمات بسیار موثرخواهد بود زیرا ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت خدمات است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "علی گندمگون" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: اگر تصادف رخ داده برای یک اتومبیل به گونه ای باشد که مجموع هزینه های تعمیر و تعویض قسمت های زیان دیده با احتساب هزینه های نجات و انتقال خودرو به تعمیرگاه از 75 درصد قیمت روز خودرو در روز حادثه بیشتر باشد مشمول قانون خسارت کلی می شود وطبق  مقررات بیمه بدنه، باید خسارت کلی در نظر گرفته و سند اتومبیل باطل و خودرو از رده خارج شود.

وی، با اشاره به اینکه خودرویی با این میزان آسیب دیدگی اصلا نباید به صورت خسارتی توسط شرکت بیمه ای رسیدگی شود، افزود: خودروهای این چنینی را معمولا واسطه ها در حین کار بیمه خریداری می کنند و تعمیرات اساسی روی آنها انجام نمی شود زیرا می خواهند مقرون به صرفه باشد.

این کارشناس صنعت بیمه، خاطرنشان کرد که این اتفاقات در خودروهای سنگین و بارکش بیشتر اتفاق می افتد زیرا لوازم نو آنها بسیار کمیاب و گران قیمت است و با لوازم دست دوم تعمیر می شوند. 

گندمگون، در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های بیمه ای از سوابق خسارتی خودروها استعلام نمی گیرند، گفت: این موارد به عهده شبکه فروش است و معمولا هر شرکت بیمه مشخصات خودرویی را که در این ابعاد خسارت دیده در لیست سیاه خود ثبت می کند تا آن را مجدد بیمه نکند.

وی، ادامه داد: شبکه مشترکی مابین شرکت ها وجود ندارد مگر اینکه در سنهاب سوابق خسارتی را ارزیابی کنند یا از شرکت بیمه دیگری استعلام مکتوب بگیرند.

به گفته این کارشناس بیمه، نماینده های صدور موظف هستند که استعلام بگیرند اما خیلی از نمایندگان اینکار را انجام نمی دهند هرچند که جز دستورالعمل ها است و حتما باید انجام شود.

این کارشناس صنعت بیمه، تصریح کرد: استعلام خسارت بیمه بدنه اتومبیل در صنعت بیمه وجود دارد اما این مشکل  با گرفتن استعلام خسارت برطرف نمی شود. 

وی اذعان داشت که در حال حاضر خرید و فروش خودروهای تصادفی خود یک صنعت پرسود است اما راننده و سرنشینان را دچار خطر می کند.

گندمگون، تنها راه برخورد با این مساله را امحای خودروها برشمرد و گفت: خودروهای تصادفی نباید تعمیر شوند و باتوجه به شرایط اقتصادی و نبود لوازم یدکی این امر امکانپذیر نیست.

وی، اذعان داشت که در رشته بیمه بدنه اتومبیل بیشتر از اینکه نیاز به پوشش های جدید باشد باید روی نحوه ارائه خدمات تمرکز شود، یعنی شرکت های بیمه ای توانایی طراحی پوشش های بهتر را دارند اما واقعیت این است که پوشش های موجود به درستی به افراد عرضه نمی شود. 

این کارشناس صنعت بیمه، ادامه داد: اگر شرکت ها بتوانند در قدم اول خسارت را به صورت آنلاین ارزیابی و پرداخت کنند در میزان رضایت بیمه گذران تاثیرگذار خواهد بود البته بخشی از این عقب ماندن مربوط به خارج از صنعت بیمه و عدم دسترسی به داده های مورد نیاز است.

ارسال نظر