شناسه خبر : 2461

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

تعیین سهم بیمه ها از مالیات بر کالاهای آسیب رسان ضروری است

تعیین سهم بیمه ها از مالیات بر کالاهای آسیب رسان ضروری است

سیامک مره صدق گفت: سهم بهداشت از سوخت های فسیلی و کالاهای آسیب رسان باید به طور دقیق به خصوص برای بیمه ها مشخص شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آیهینا، سیامک مره صدق از حمایت مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت از بیمه ها تاکید کرد و افزود: ما در مجلس به دنبال تعیین محل های جدید درآمد کل بخش بهداشت و درمان و بیمه ها بودیم. البته برخی پیشنهادات در مجلس مطرح شد که متاسفانه موفق به اخذ رای نشد.
 وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی در کشور باید از کالاهایی آسیب رسان به سلامت تامین شود. 
مره صدق نسبت به مالیات کم دخانیات انتقاد کرد و گفت: میزان مالیات دخانیات نسبت به رقم واقعی آن  که در بسیاری از کشورها اعمال می شود، غیر واقعی است. 
وی ادامه داد: سهم بهداشت از سوخت های فسیلی و کالاهای آسیب رسان از جمله چیپس و پفک باید به طور دقیق به خصوص برای بیمه ها مشخص شود. با وجود اینکه فست فودها غذای بیماری زا هستند، هیچ مالیات بهداشتی بر آنها اعمال نمی شود. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه بیمه رایگان تنها باید برای افرادی که قدرت پرداخت حق بیمه ندارند، محقق شود، گفت: در همه جای دنیا بیمه یک فرایند اقتصادی است به نحوی که مردم حق بیمه پرداخت کرده و در زمان بیماری از خدمات بهره مند می شوند. البته در تمامی جوامع اقشار ضعیف باید تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گیرند. 
وی وجود درمان کاملا رایگان بدون دریافت فرانشیز در برخی بیمه ها را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: این موضوع علاوه بر ایجاد تقاضاهای القایی، باعث می شود که مردم به استفاده غیرلزوم از خدمات درمانی و داروها روی بیاورند. اکنون نیز در منازل بسیاری از افراد داروخانه کوچکی از داروهای نیمه مصرف شده وجود دارد که حتی تاریخ انقضای آنها نیز گذشته است و نتیجه ای جز آسیب به ثروت ملی ندارد. 
مره صدق بر پیاده سازی راهنمای بالینی و نظام ارجاع با همکاری سازمانهای بیمه گر، وزارت بهداشت و پزشکی قانونی تاکید کرد و گفت: تجویز آزمایش های غیر ضروری توسط برخی پزشکان و مراجعه افراد به پزشکان متخصص در اولین ویزیت هزینه زیادی را به بیمه ها تحمیل می کند.  تا زمانی که سطح بندی خدمات و نظام ارجاع در کشور محقق نشود، نمی توان انتظار داشت که بیمه ها به درستی به اهدافشان دست یابند. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که طی سالهای اخیر مصوبات مجلس بار زیادی را بر دوش بیمه ها گذاشته است، باید حمایت مالی لازم از بیمه ها صورت گیرد تا به فعالیت خود به درستی ادامه دهند. در صورتی که این حمایت صورت نگیرد طرح تحول سلامت با مشکل روبرو شده و به وضعیت نابسامانی که در گذشته وجود داشت، بر خواهیم گشت.

 

ارسال نظر