شناسه خبر : 2419

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس:

نوید تسویه بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی فارس

نوید تسویه بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی فارس

صابر فرخی لاریجانی گفت: پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی فارس در سال ۹۷ بروز شده و اکنون تنها بدهی ۲۰۰ میلیارد توماین از سال ۹۶ باقی مانده است که حداکثر تا پایان امسال پرداخت می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، صابر فرخی لاریجانی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز افزود: به طور میانگین، 6 ماه بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی از سال 96 باقی مانده بود که با پرداختی که اخیرا انجام شد در حال حاضر این میزان به حدود سه ماه کاهش پیدا کرد.
مدیرکل بیمه سلامت فارس ادامه داد: مبلغ بدهی که از سال 96 وجود داشت حدود 500 میلیارد تومان بود که از این رقم، 450 میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی استان بود. 
وی اظهار داشت: اخیرا 300 میلیارد تومان از این رقم در قالب اوراق خزانه اسلامی پرداخت شد.
فرخی لاریجانی ادامه داد: بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی خصوصی استان فارس نیز حدود 70 میلیارد تومان است که در پرداختهای بعدی که در سال جاری انجام می شود این رقم به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق تخصصی است، گفت: 2 میلیون و 800 هزار نفر در فارس معادل 55 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه حدود 500 هزار نفر چند بیمه ای در استان فارس وجود دارد، افزود: هدف از ایجاد بیمه سلامت تجمیع بیمه ها و جلوگیری از اینچنین معضلاتی بود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس به مناسبت هفته دولت در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفت.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی کردند.
این نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا شامگاه چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان بود.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.

 

ارسال نظر