شناسه خبر : 23898

سهم واحد حراست در کاهش تخلفات و تقلبات صنعت بیمه چشمگیر است

سهم واحد حراست در کاهش تخلفات و تقلبات صنعت بیمه  چشمگیر است

تغییرات جدی در ساختارها و فرایندهای صنعت بیمه از تکالیفی است که در سند تحول دولت سیزدهم نسبت به آن تاکید شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور که در جمع مدیران حراست سازمان های اقتصادی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: مجموعه های حراستی صنعت بیمه در کنار ایفای مسئولیت های ذاتی خود باید موضوع حیاتی صیانت از برنامه های راهبردی را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی، عبور از گذرگاه تحول در صنعت بیمه را اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف سند تحول صنعت بیمه در گرو مشارکت پویای همه ارکان و به خصوص مجموعه های حراست خواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که تحول بنیادی و مثبت در چارچوب تغییرات هوشمندانه صورت می گیرد، تصریح کرد: با توجه به رشد کمی و افزایش شمار نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت و سایر ارکان صنعت باید زمینه های بالابردن سطح کیفی نظارت بر صنعت نیز فراهم شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که آرایش جدید در بخش های نظارتی از نیازهای مهم صنعت بیمه شمار می رود، خاطر نشان کرد: نقش آفرینی صنعت بیمه در معادلات کلان اقتصادی به عنوان اهرم تامین مالی و خدمات رسانی عمومی و صیانت از سرمایه های کشور، زمینه ورود این صنعت را به فضای جدید اقتصادی فراهم خواهد کرد.

بهزادپور، سهم واحدهای حراست در تحول بنیادین صنعت بیمه و کاهش تخلفات و تقلبات در این حوزه را چشمگیر و تعیین کننده دانست و افزود: رابطه گسترده و تنگاتنگ صنعت بیمه با نهادها و سازمان های پولی و مالی کشور، ضرورت کنترل های دقیق، نظارت عمیق و به تبع آن مقابله با فسادهای مالی را بیش از پیش یادآور می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مبارزه با فساد در صنعت بیمه، اعلام کرد: استفاده از شیوه های نو و هوشمند در انجام هر چه بهتر این وظیفه کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بهزادپور ابراز امیدواری کرد که با عملکرد پویا، آموزش صحیح و بهره گیری از ابزار الکترونیکی و فن آوری های روز و همچنین انتصاب نیروی انسانی کارآمد، سلامت اداری در صنعت بیمه هر چه بیشتر محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار و گفت وگوی خود با مسئولان ارشد در هفته های گذشته، اظهار داشت: توقع حاکمیت از صنعت بیمه این است که در توسعه اقتصادی کشور نقش پررنگ تری را برعهده بگیرند که این موضوع در نهایت به بالندگی بیشتر این صنعت منتهی خواهد شد.

بهزاد پور در همین راستا افزود: صنعت بیمه در دوره جدید فعالیت علاوه بر ایفای مسئولیت های ملی به اشتغال زایی، تقویت منابع مالی و گسترش فضای کسب و کار نیز می اندیشد.

رئیس شورای عالی بیمه، اعتماد آفرینی را از وظایف بنیادی حراست سازمان های بیمه گر  برشمرد و از تلاش های کمیته بیمه ای حراست و بازرسی شرکت های بیمه  تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است در این نشست، حسن ابراهیمی _مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی_  علی اکبر ترکاشوند - مدیرکل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی و تنی چند از مدیران این حوزه نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

 

ارسال نظر