شناسه خبر : 2304

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

مشکل بیمه اصحاب رسانه حل می شود/ عکاسان خبری با هزینه خود خدمات نظام را پوشش می دهند

مشکل بیمه اصحاب رسانه حل می شود/ عکاسان خبری با هزینه خود خدمات نظام را پوشش می دهند

جلال قلعه شاخانی گفت: مشکل بیمه اصحاب رسانه در آینده قطعاً حل خواهد شد و اهمیت کار عکاسی خبری در آینده از سوی مدیران بهتر درک خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، جلال قلعه شاخانی یکشنبه در نشست با عکاسان خبری استان کردستان که به مناسبت روز جهانی عکاسی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، گفت: بیمه حوزه رسانه باتوجه به سیاست های معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تسهیل گری شده و باید از طرف رسانه ها انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: بیمه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می شود و این هزینه بسیاری برای تامین اجتماعی دارد و وزارت ارشاد در تلاش برای عملی شدن این مهم است.

وی افزود: وزارت ارشاد به منظور ترغیب رسانه ها بسته های تشویقی را منظور کرد که این بسته برابر حق بیمه خبرنگاران و سه برابر حق بیمه در استان های محروم برای رسانه ها است.

وی افزود: مشکل بیمه خبرنگاران قطعاً در آینده نزدیک و به صورت مکتوب به مدیر رسانه ها یادآوری خواهد شد.

قلعه شاخانی افزود: جدا از بیمه خبرنگاری اداره ارشاد می تواند از طریق صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان عکاسان را حمایت و بیمه کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه دو نوع تسهیلات شامل عکاسان خبری می شود، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی و صندوق کار آفرینی امید می توان در قالب وام های کم بهره به عکاسان خبری واگذار شود.

وی در مورد حق کپی رایت در ایران نیز گفت: قانون به خصوصی در مورد حق کپی رایت در ایران وجود ندارد و حق مالکیت بسیاری از آثار دزدیده می شود.

قلعه شاخانی گفت: وزارت ارشاد سامانه ای برای ثبت آثار تاسیس کرده و عکاسان نیز می توانند از این سامانه استفاده کنند و اگر مشکلاتی نیز در حوزه کپی آثار بوجود آمد اداره ارشاد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جامعه مدیران دیر متوجه بسیاری از مسائل می شوند، گفت: گزارش های تصویری گویای بسیاری از مسائل است و عکس ها بسیار ملموس تر از خبرهای نوشتاری است و در آینده نیز اهمیت این قضیه بسیار درک خواهد شد.

عکاسان خبری با هزینه خود خدمات نظام را پوشش می دهند

در این دیدار سرپرست عکاسان خبری استان کردستان عنوان کرد: عکاسان خبری در چند سال اخیر فعالیت آنها ساماندهی شده و کار آنها هویت خاصی پیدا کرده است.

محمد لطیف حسینی نسب گفت: عکاسان خبری با هزینه خود تمام خدمات نظام را پوشش داده و اطلاع رسانی کرده اند و هیچ گونه حمایتی از سوی خبرگزاری ها نمی شوند.

وی با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: با توجه به مشکلات خبرگزاری ها امکان بیمه شدن عکاسان فراهم نمی شود اما در صورت امکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند از طریق صندوق هنرمندان و نویسندگان این مهم را حل کند.

زحمات عکاسان خبری نمایان نیست

فرشید اردلان نیز در این نشست با بیان اینکه عکس خبر را نمایان می کند، گفت: زحمات عکاسان خبری در نشریات پنهان می ماند و بسیاری از نشریات هزینه استفاده از عکس ها را پرداخت نمی کنند.

عکاس خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: در بسیاری از جلسات از خبرنگاران تجلیل می شوند اما عکاسان در چنین جلساتی در صف آخر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در بسیاری از گزارش های تصویری عکاسان به نقاط صعب العبور و خطرناک می روند و اگر مشکلی برای این افراد بوجود آید هیچ گونه بیمه ای شامل آنها نمی شود.

امکان واگذار تسهیلات به عکاسان خبری استان کردستان وجود ندارد

مبین پیمانکار نیز گفت: در طول اندک فعالیت بنده در عرصه خبر و اطلاع رسانی برای اولین بار یک مدیر به پای درد و دل های عکاسان نشست.

عکاس خبرگزاری مهر اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و نبود ثبات قیمت در بازار تجهیزات عکاسی قیمت های سرسام آوری به خود گرفته و عکاسان توان به روز شدن تجهیزات خود را ندارند.

وی افزود: وام هایی که در قالب تسهیلات شامل عکاسان می شود به دلیل نبود بیمه یا کارت پایان خدمت امکان واگذاری به آنها را ندارد و اگر این امکان وجود داشته باشد مبلغ تسهیلات به گونه ای نخواهد بود که عکاسان تجهیزات خود را به روز کنند.

گفتنی است، در این پایان این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات استان کردستان از زحمات عکاسان خبری تقدیر کردند.

 

ارسال نظر