شناسه خبر : 2234

۲۴۰ هزار خانواده روستایی خوزستان فاقد پوشش بیمه هستند

240 هزار خانواده روستایی خوزستان فاقد پوشش بیمه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: ۲۴۰ هزار خانواده روستایی فاقد پوشش بیمه هستند از همین رو انتظار می رود برای جذب اعتبارات صندوق بیمه کشاورزان در خوزستان تلاش شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی در نشست شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان ادامه داد: جمعیت روستایی بسیار آسیب‌پذیر است زیرا آنها علاوه بر داشتن محرومیت، به دلیل مشاغل آنها، غالبا فاقدبیمه هستند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان پیشانی جنگ بوده است خاطر نشان کرد: قرار بود پوشش بیمه کشاورزان در این استان به 80 درصد برسد این در حالی است که درحال حاضر در استان خوزستان حدود 80 هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند.
واعظ مهدوی روستاییان را به عنوان مهم‌ترین گلوگاه گسترش نظام تأمین اجتماعی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
وی با اشاره به اینکه دو سوم حق بیمه توسط دولت و یک سوم توسط بیمه گزار پرداخت می شود یادآور شد: به دلیل نبود کارفرما در روستا، دولت متعهد شد که نقش کارفرمایان را ایفا کند.
معاون وزیر در خصوص تفاوت میزان درآمد روستاییان شهرنشینان تصریح کرد: به طور میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهر است اما در استان خوزستان این سطح اختلاف از 55 درصد به 28 درصد رسیده است.
وی افزود: در استان خوزستان حدود 80 هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند و این تعداد اگر فوت یا از کار افتاده شوند، امکان بازنشستگی را دارند. جمعیت روستایی بسیار آسیب‌پذیر است زیرا هم درآمد آنها کمتر است و هم پوشش مشاغل آنها فاقد پوشش بیمه است.
وی یکی از مهم ترین اولویت های این صندوق را ترغیب جوانان به عضویت در این صندوق عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در استان خوزستان حدود یک میلیون نفر واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور روز سه شنبه در دومین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شرکت کرد. 
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است. 

 

ارسال نظر