شناسه خبر : 22250

اختصاصی چابک آنلاین؛

برخی از کشاورزان در مزارع کوچکتر تمایلی به استفاده از بیمه ندارند

برخی از کشاورزان در مزارع کوچکتر تمایلی به استفاده از بیمه ندارند

دبیر شورای ملی زعفران، اذعان داشت که بیمه همانند کارت ملی است و یکی از الزامات و شرط اولیه هر واحد تولیدی است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "فرشید منوچهری" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: بیمه، نیاز اصلی هر شخص است زیرا خسارت ها به حدی سنگین شده اند که اگر فرد تمایلی هم به استفاده از بیمه نداشته باشد، اجبار وی را به سمت بیمه می کشاند.

وی، با اشاره به رقم  800 میلیونی دیه درسالجاری، افزود: افراد ترجیح می دهند حتما از بیمه برای اتومبیل خود استفاده کنند و حتی یک ساعت بدون بیمه از اتومبیل خود استفاده نکنند همین مساله درکارخانه هم وجود دارد.

دبیرشورای ملی زعفران، ادامه داد: اگر کارگری دچارسانحه شود مبلغ خسارت بسیار بالا است و صاحب کارخانه ترجیح می دهد از بیمه نامه های مسئولیت و حوادث استفاده کند.

منوچهری، تصریح کرد: دربخش کشاورزی، برخی از کشاورزان به دلیل کوچک بودن مزارع خود تمایلی به استفاده از بیمه ندارند اما وزارت کشاورزی، مزارع را بیمه می کند که مبلغی جزئی توسط کشاور پرداخت شده و عمده حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.

وی، با بیان اینکه تاکنون اعتراضی از سوی اعضای انجمن در خصوص نحوه پرداخت خسارت توسط شرکت ها عنوان نشده، گفت: انجمن به این حوزه ها ورود نداشته و امیدواریم که بیمه ها به تعهدات خود عمل کنند و خسارت ها به موقع پرداخت شود.

ارسال نظر