شناسه خبر : 2190

تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان تأمین اجتماعی؛

معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها

معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها

بر اساس تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان تأمین اجتماعی، شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کالا‌ها از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها معاف می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان گفت: بر اساس تفاهم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه ۱۴/۱۲ جدید درآمد از سوی سازمان تأمین اجتماعی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است که بر مبنای این بخشنامه از این‌ پس قرارداد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها معاف می‌شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری با اشاره به‌ضرورت شکل‌گیری زیست بوم مناسب برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و تسهیل کسب‌ و کار‌های نوین گفت: بر اساس مقررات قبلی، شرکت‌ها در انجام قرارداد‌های پیمانکاری خود معمولاً ۱۶/۶۷ درصد از ارزش قرارداد را تحت عنوان حق بیمه قرارداد‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند که اجرای این بخشنامه می‌تواند به کاهش هزینه شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام قرارداد‌های پیمانکاری در زمینه‌های دانش بنیان و رونق بیشتر این فعالیت‌ها منجر شود.

صاحبکار ادامه داد: بر اساس بخشنامه جدید ابلاغی سازمان تأمین اجتماعی با عنوان نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد‌های شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان (به شماره ۱۴/۱۲)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئول بررسی و تأیید قرارداد‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

همکاری معاونت علمی و سازمان  تأمین اجتماعی برای حل مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان درباره نحوه ارائه درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از مزایای این بخشنامه جدید باید درخواست خود را  ارسال کنند و مستندات مربوطه شامل کل متن قرارداد موردنظر و نامه استعلام کارفرما درباره مفاصاحساب بیمه را در سامانه مخصوص بارگذاری کنند تا پس از بررسی، نامه تأییدیه به شعبه موردنظر سازمان تأیید اجتماعی ارسال شود.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان با اشاره به همکاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: خوشبختانه با همدلی و همکاری  مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون امور بیمه‌ای این سازمان، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیگیری مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل‌شده است.

 

ارسال نظر