شناسه خبر : 21815

۸ تا ۱۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری مربوط به تجهیزات پزشکی است

۸ تا ۱۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری مربوط به تجهیزات پزشکی است

معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به اهمیت تخصیص تفاوت ارز ترجیحی به بیمه‌های درمان و خرید راهبردی تجهیزات پزشکی گفت: پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهدی رضایی گفت: از سیاست ارزی دولت و سیاست‌هایی که در حوزه اقتصاد کشور وجود دارد است استقبال می‌کنیم.
وی افزود: در حوزه سلامت منابعی که به صورت یارانه‌ای در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گرفت، غیرشفاف بود و مشخص نمی‌شد این منابع به هدف خود می‌رسد یا خیر.
آقای رضایی گفت: در سازمان بیمه آمادگی داریم تفاوت نرخ ارز ترجیحی را به مصرف کننده نهایی و بیماران برسانیم.
وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد، افزود: ۸ تا ۱۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری مربوط به تجهیزات پزشکی است و در این باره برای سازمان بیمه ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان صورت حساب رسمی صادر می‌شود.
آقای رضایی گفت: البته در سال‌های اخیر بخشی از پرداخت‌های بیماران به ویژه در بخش تجهیزات پزشکی به صورت غیررسمی بوده است که ما از آن اطلاعی نداریم.
وی افزود: اگر خرید راهبردی تجهیزات پزشکی تولید داخل را انجام دهیم به طور قطع از هزینه‌های بیماران کاسته می‌شود.
آقای رضایی گفت: اگر استاندارد‌های بین المللی در تولید تجهیزات پزشکی داخلی رعایت شود مقاومتی در سطوح بعدی تجهیز کننده نخواهیم داشت.
وی افزود: باید از ابزار‌های تشویقی برای تجویز کننده و مراکز ارائه دهنده خدمات استفاده کنیم.
آقای رضایی گفت: به عنوان نمونه، نظام پرداخت و پزشک تجویز کننده کالا‌های تولید داخل باید با پزشکی که تولیدات غیر داخلی را تجویز می‌کند، متفاوت باشد.
وی افزود: خرید راهبردی تجهیزات پزشکی موجب کاهش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی این کالا‌ها به نفع بیماران می‌شود.

 

ارسال نظر