شناسه خبر : 21710

۱۳ هزار کارگر ساختمانی مشهد در انتظار پوشش بیمه‌ هستند

۱۳ هزار کارگر ساختمانی مشهد در انتظار پوشش بیمه‌ هستند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار کارگر ساختمانی مشهد در انتظار پوشش بیمه‌ای و مسوولان باید پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین صاحبی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: در حال حاضر بسیاری از کارگران ساختمانی در مشهد بیمه ندارند و بدون بیمه بازنشسته می‌شوند که این موضوع همت مسوولان را می‌طلبد.

وی بیان کرد:  از سال ۹۷ سهمیه‌ای برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص نیافته است. هر سال کار و فعالیت این گروه چند برابر سایر گروهها حساب می‌شود. کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت متزلزل، سخت و زیان‌آور شغل خود  بیش از سایر گروه‌های شغلی نیازمند حمایت هستند.

وی با بیان اینکه مردم رای دادند تا تحول انجام شود، افزود: مردم هنوز پس از ۶ ماه خروجی کار ما در شورا را ندیده‌اند. اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شود، انقلاب و نظام آسیب خواهد دید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سازمان بازآفرینی فضای شهری مشهد گفت: این سازمان وظیفه دارد مشکلات را در حاشیه شهر حل کند، خروجی ۳۴ دفتر تسهیل‌گری در این مناطق چه بوده و چه میزان تسهیل امور انجام داده و دغدغه‌های مردم را رفع کرده است.

صاحبی ادامه داد: رویکرد مدیریت شهری و شهردار مشهد تاکید بر این امر است که اگر بودجه‌ای به حاشیه شهر اختصاص پیدا می‌کند، به طور کامل تخصیص یابد و عملیاتی شود.

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، قرار شد کلیات بودجه سال آینده در نشست روز چهارشنبه این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر