شناسه خبر : 21680

۱۶.۵ درصد فرشبافان تهرانی بیمه هستند

۱۶.۵ درصد فرشبافان تهرانی بیمه هستند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از بین ۴۵ هزار و ۳۸۰ بافنده در این استان فقط هفت هزار و ۴۵۶ نفر حدود ۱۶.۵ درصد تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مریم کمانی، روز سه شنبه افزود: قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسنامه دار یکی از مشکلات پیش روی فرش بافان است که با وجود تمام پیگیری ها هنوز این گروه به طور کامل بیمه نشده اند.

وی اظهار داشت: هر فرش برای حدود ۲۷ نفر در مجموع اشتغالزایی دارد و از همین رو این صنعت با کمترین میزان سرمایه گذاری بیشترین بازدهی را دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمه حق مسلم هر شهروندی است و بافندگان فرش نیز که فعالیت اقتصادی و تولیدی دارند باید از این حق قانونی برخوردار باشند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: کارگاه هایی را طی ۲ سال گذشته در زندان بزرگ تهران، فشافویه و ندامتگاه زنان در قرچک ایجاد کرده ایم که اکنون افراد با علاقه مندی و هنرمندی در آنها فعالیت می کنند و درآمدهای این فعالیت کمک هزینه ای برای تامین معاش خانواده های آنان به شمار می آید.

وی ادامه داد: تهران سابقه بسیاری در تولید فرش های زندان باف دارد و حتی در دوره های گذشته تولیدات خوبی در این زمینه وجود داشته است.

کمانی با بیان اینکه هفت تعاونی فرش روستایی و بیش از ۲۶۰ تعاونی فرش شهری داریم که به غیر از یک مورد به طور متوسط ۵۰۰ نفر عضو دارند، یادآور شد: با فعالیت همین بافندگان طی سال ۹۹ در مجموع ۱۵۷ هزار و ۶۰۷ متر مربع فرش تولید شد.

ارسال نظر