شناسه خبر : 21652

همیاران طبیعت بیمه می‌شوند

همیاران طبیعت بیمه می‌شوند

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تلاش سازمان برای سازماندهی همیاران طبیعت خبر داد و گفت: در قانون، حمایت‌های بیمه‌ای و مالی برای همیاران تعریف شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  حسین میرزایی  با بیان اینکه منابع طبیعی امروزه یک مفهوم کاملاً اجتماعی پیدا کرده است، گفت: منابع طبیعی به دلیل وسعت زیاد و ارتباط تنگاتنگی که با حیات و زندگی مردم دارد، بسیار مهم است و یک موضوع اجتماعی محسوب می‌شود.

وی حفاظت از منابع طبیعی را جزو وظایف ذاتی دولت خواند و اظهارکرد: دولت‌ها در هیچ جای دنیا نمی‌توانند به‌تنهایی از منابع طبیعی حفاظت و آن را مدیریت کنند، به همین علت هم مردم باید مشارکت و حضور مستقیم داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تأکید کرد: دولت‌ها باید در امور مربوط به برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های محیط زیست مردم را به صورت واقعی مشارکت دهند.

میرزایی با اشاره کوتاهی در عمل سیاست‌های کلی نظام در بخش منابع طبیعی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: اولین بند آن تأکید بر لزوم عزم ملی برای حفاظت از منابع طبیعی با ارتقای فرهنگ و آموزش و جلب مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه تمرکز ما روی بحث آموزش، توانمندسازی و ایجاد ظرفیت در جوامع محلی است،اظهارکرد: از آنجایی که جوامع محلی بیشترین ارتباط را با منابع طبیعی دارند لذا بیشترین گروه هدف ما هم همین جوامع محلی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور توسعه نهادهای مردمی در حوزه منابع طبیعی را به عنوان یکی از کارکردهای مهم دفترآموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: «همیاران طبیعت» به طور کلی تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و بالغ بر ۱۷۵ هزار نفر هم در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

میرزایی با اشاره به اینکه همیاران طبیعت در سه گروه همیاران طبیعت محافظ، همیاران طبیعت مروج و همیاران طبیعت دانش آموز فعال هستند گفت: از این ۱۷۵ هزار نفر، حدود ۴۹ هزار نفر فقط دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به تلاش سازمان برای سازماندهی همیاران طبیعت گفت: در قانون، یک سری حمایت‌های بیمه‌ای و مالی برای همیاران تعریف شده که در زمان حوادث باید اعمال شوند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه اظهارکرد: ما بحث فرهنگسازی منابع طبیعی را با سه رویکرد مبتنی بر اجرای قوانین، تحریک مسئولیت پذیری درونی افراد و دانش و آگاهی دنبال می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، میرزایی از تفاهمنامه سازمان با حوزه علمیه خواهران خبرداد و گفت: ما مسائل منابع طبیعی را به طلاب انتقال می‌دهیم تا فرهنگ مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست به سطح عمومی جامعه نیز برسد.

ارسال نظر