شناسه خبر : 21607

شهروندان با تحویل پسماند خشک خدمات بیمه ای دریافت می کنند

شهروندان با تحویل پسماند خشک خدمات بیمه ای دریافت می کنند

شهردار منطقه ۱۰ گفت: واحد‌هایی در منطقه راه‌اندازی کردیم که در مقابل دریافت پسماند خشک هم انواع خدمات بیمه‌ای و هم در قالب سوپرمارکت ارزاق عمومی را به شهروندان ارائه خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رضا شرفی، درباره ابتکار این منطقه در خصوص کمک به تفکیک از مبدا پسماند تحت عناوین گلماند، پسماند مارکت و پسماند بیمه شهر تهران گفت: از آنجا که تفکیک از مبدا پسماند از تاکیدات شهردار تهران و برنامه سوم توسعه شهرداری تهران است، در حوزه فرهنگ سازی ابتدا تصمیم گرفتیم زیرساخت این موضوع را در منطقه ۱۰ ارتقا دهیم؛ بر همین اساس تصمیم بر این شد که هایپرمارکتی را در موضوع تفکیک پسماند در منطقه راه اندازی کنیم؛ زیرساخت لازم این کار را تهیه و توافق نامه‌ها را انجام دادیم و در خیابان کمیل به عنوان نقطه مرکزی منطقه حدود ۵ یا ۶ واحد تجاری به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع را به این موضوع اختصاص دادیم که خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می‌کند.
وی افزود: این واحد‌ها در مقابل دریافت پسماند خشک هم انواع خدمات بیمه‌ای و هم در قالب سوپرمارکت و ارزاق عمومی را به شهروندان ارائه خواهد کرد؛ در حوزه فضای سبز نیز گل‌های تزیینی و گل و گلدان باغچه‌ای و در دیگر حوزه نیز خدمات مربوط به میوه و تره بار در مقابل دریافت پسماند خشک به مردم ارائه خواهد شد؛ حتی شهروندان می‌توانند از برگه‌هایی که در ازای تحویل پسماند خشک دریافت می‌کنند در همان روز استفاده نکنند و در زمان‌های دیگر مورد استفاده قرار دهند.
شرفی با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت ارائه خدمات در مقابل دریافت پسماند خشک شهروندان در یک نقطه واحد به صورت متمرکز با این وسعت و تنوع در مناطق ۲۲ گانه تهران برای نخستین بار انجام می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با تامین زیرساخت به فرهنگ سازی بین شهروندان کمک کنیم؛ با وجود اینکه هنوز به صورت رسمی بهره برداری از این مجموعه آغاز نشده و خدمات به طور کامل محقق نشده است، استقبال بسیار مناسبی را از سوی شهروندان منطقه شاهد هستیم.

تعیین تکلیف ۱۴پلاک غیرمجاز دره فرحزاد با ورود قوه قضائیه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم از آماده سازی دره فرحزاد با رفع معضلات موجود برای ساخت اکو پارک خبر داد.
امین توکلی زاده با اشاره به رفع مشکلات دره فرحزاد و جمع آوری معتادان متجاهر از این محدوده و آماده سازی آن برای ساخت اکو پارک توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: برغم اینکه در دهه گذشته اقدامات خوبی برای رفع مشکلات و معضلات دره فرحزاد انجام شده بود اما به دلیل تکمیل نشدن این طرح ها در سنوات گذشته، مشکلات همچنان در این محله باقی مانده بود که در دوره جدید مدیریت شهری با تلاش تمامی مجموعه های متولی و همکاری شهرداری دو منطقه ۲و ۵ این تلاش ها به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در دره فرحزاد ادامه داد: در این محدوده ساخت و سازهای غیرمجازی در بستر رودخانه در سال های گذشته صورت گرفته که با ورود آبفای تهران و قوه قضائیه ۱۴پلاک غیر مجازی که در این محله وجود داشت، تعیین تکلیف شد.
معاون شهردار تهران بیان کرد: همچنین با کمک نیروی انتظامی آلونک های غیرمجاز در حریم رودخانه فرحزاد به همراه معتادان متجاهر این محدوده نیز جمع آوری شدند.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دره فرحزاد تاکید کرد: قرار است تا با همت سازمان پارک ها، طرح اصلی اکو پارک اجرا شده و دره زیبای فرحزادکه همیشه برای مردم منطقه موجب مسرت و انرژی بوده است به شرایط طبیعی خود بازگردد.
توکلی زاده یادآور شد: زیرساخت های دره فرحزاد آماده شده است و به زودی نیروی انتظامی در این محدوده مستقر می شود. همچنین نورپردازی این محدوده انجام می شود و راه های دسترسی نیروی انتظامی در بخش های سخت گذر در حال احداث است.
به گفته وی؛ قرار است تا با کمک معاونت خدمات شهری و سازمان پارک ها به زودی عملیات عمرانی اکو پارک در این محدوده آغاز شود.

تهران با طرح لبخند بهار به استقبال سال نو می رود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز گفت: شهر و شهروندان تهرانی در آستانه فرارسیدن نوروز 1401 میهمان جشنواره لبخند بهار می شوند.
محمد حسن جعفرزاده درباره جزئیات طرح لبخندبهار افزود: هر سال با فرا رسیدن جشن های نوروزی شهرداری تهران ویزه برنامه هایی را برای معرف و بازنمایی فرهنگ و هنر ایران اسلامی داردو امسال هم در رویدادی به نام لبخند بهار به استقبال بهار تازه میرود.
وی اضافه کرد: هدف از این برنامه گسترش شور و نشاط اجتماعی تزریق امید به شهروندان و نمایش ها، آیین ها و سنت هایی است که ریشه استوار فرهنگی ما ایرانیان را می سازد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران برپایی کاروانهای شادی در سراسر شهر تهران / برگزاری نمایشگاههایی باهدف معرفی اقوام / خرده فرهنگها و اداب و روسوم و صنایع دستی استانها و اجرای برنامه های موسیقی سنتی بخشی از رویداد لبخند بهار است .
وی افزود: در این کاروان شادی، ننه سرما وعمو نوروز به عنوان نمادهای ملی در هزار نقطه در شهر حضور دارند و مراسم استقبال از بهار به واسطه انها به شکل های مختلف انجام میشود.
ارسال نظر