شناسه خبر : 21366

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های قدیمی دیتای بیمه را در اختیار جدیدترها قرار نمی دهند

شرکت های قدیمی دیتای بیمه را در اختیار جدیدترها قرار نمی دهند

یک کارشناس صنعت بیمه اظهار داشت که، وجود دیتا و اطلاعات به دلیل جهت دهی به اقتصاد از اهمیت بسیاری برخوردار است اما این مدیریت دیتا در کشور نادیده گرفته می شود.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری،"مهدی مقدم"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: رشته های بیمه ای درقالب چند رشته مانند اشخاص، اموال و یا مسئولیت تعریف شده اما در دنیای امروز کسب و کارها، روند صادرات و واردات کارخانه ها تغییر کرده است.

وی، افزود: بنابراین شرکت های بیمه باید خود را بروز کنند و این تنها به مفهوم تعریف محصولات جدید نیست بلکه باید یک مقدار موارد آیین نامه ای و مقرراتی را بروز کنند زیراقوانین و مقرراتی که در صنعت بیمه وجود دارد مربوط به سالهای قبل است.

این کارشناس صنعت بیمه، معتقداست که نیازی به تغییر اساس صنعت بیمه نیست اما می توان با یکسری از قوانین و مقررات، شبکه های جدید  بازاریابی تعریف کرد.

مقدم، با بیان اینکه شبکه فروش صنعت بیمه به گستردگی که باید باشد نیست، ادامه داد: برای بالا بردن ضریب نفوذ بیمه، باید بیمه نامه‌هایی را آماده و طراحی کرد و یا تغییراتی در نظر گرفت که همین بیمه نامه های موجود را بتوان به اقشار مختلف جامعه فروخت.

وی، در خصوص اهمیت وجود اطلاعات و دیتا در صنعت بیمه بیان کرد: شرکت های تازه تاسیس سوابق سالهای قبل بیمه گذاران را ندارند و شرکت های بیمه بزرگتر هم این دیتا را در اختیار سایر شرکت ها قرار نمی دهند.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت: دیتا به شرکت هایی مانند فیس بوک کمک کرد تا آنها را برای کسب و کارهایی که در آینده مد نظر دارند استفاده کنند و  در سیاست گذاری آنها هم نقش حیاتی و اساسی دارد چرا که به اقتصاد جهت می دهد. 

وی، بیان کرد: برخی از سایت های فروش آنلاین بیمه در کشور، دیتای صنعت بیمه را به صورت خاص در اختیار دارند و مزیت هایی برای آنها در نظر گرفته شده که برای کل  شبکه فروش سایر شرکت ها در نظر گرفته نشده  که این موضوع رقابت را ناعادلانه می کند و  این سایت های فروش  بزودی به غول های بزرگی تبدیل می شوند. 

مقدم، اذعان داشت که، در زمینه وجود دیتای مشترک در صنعت بیمه و شناسایی بازارهای مغفول مانده، یک شرکت بیمه به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و این اتفاق باید توسط ارگان‌های ناظر و سیاست گذار مثل بیمه مرکزی بیفتد.

به اعتقاد وی، به واسطه یکسری از اطلاعات که مربوط به مدیریت ریسک می شود، می توان خدمات، قانونگذاری و یا حق بیمه را تعدیل کرد که گاهی این تعدیل به نفع بیمه گر و گاهی به نفع بیمه گذار است زیرا گاهی بیمه گذاران مجبور هستند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند چراکه اطلاعات لازم در اختیار شرکت های بیمه نیست که بتوانند شرایط متعادلی را برقرار کنند.

ارسال نظر