شناسه خبر : 20842

اختصاصی چابک آنلاین؛

هیچ قرارداد درمانی برای شرکتهای بیمه ای سود ده نیست

هیچ قرارداد درمانی برای شرکتهای بیمه ای سود ده نیست

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان، بیمه‌های عمر و حادثه شرکت بیمه آرمان، با بیان اینکه پرتفوی درمان حجم زیادی از پرتفوی کل صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای در سندیکا راحت‌تر می‌توانند به توافق برسند ومنافع همدیگر را درنظر گرفته واز نرخ شکنی‌ دست بردارند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، مسعود همتی گل سفیدی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای سعی می‌کنند که ازطریق بیمه نامه درمان به سایر پرتفوی‌های بیمه گذاران دست پیدا کنند و در برخی ازمواقع به نرخ شکنی دست می‌زنند.

وی،اذعان داشت که بیمه نامه درمان، فدای سایر رشته‌ها می‌شود و به خاطرآن، حق بیمه‌های درمان مرتب دچار نرخ شکنی می‌شود.

همتی گل سفیدی،گفت: شرکت‌ها معمولا سعی می‌کنند کمبودهای خود را درپرتفوی کل، از طریق بیمه نامه درمان جبران کنند و اگر قراراست شرکتی دریک سال،هزار میلیارد فروش بیمه نامه داشته باشد و الان به 900 میلیارد رسیده، صد میلیارد باقی مانده را با درمان پرمی‌کند چون سهل الوصول‌ترین پرتفوی، بیمه نامه درمان است.

وی،تصریح کرد: متاسفانه نرخ شکنی‌ها روی خدمات شرکت‌های بیمه‌ای تاثیرگذار بوده وبیمه گران مجبور می‌شوند به خاطر ضریب خسارت بالا از خدمات خود صرف نظر کنند، یعنی هم بیمه گردچار زیان می‌شود و هم بیمه گذار.

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان، بیمه‌های عمر و حادثه شرکت بیمه آرمان، گفت: درسنوات گذشته بیمه مرکزی، شرکت‌ها را مکلف کرده بود برای قراردادهای بالای 10 هزار نفر حتما مجوز بگیرند وآن یک ضمانت اجرایی داشت  هرچند همان موقع هم برخی  ازشرکت‌ها به طرق مختلف، این روند را رعایت نمی کردند.

وی، با اشاره به کمیته مناقصات سندیکای بیمه گران، گفت: راه اندازی این کمیته یک اقدام پسندیده‌ای است هرچند که دربرخی موارد شرکت‌ها از این موضوع شانه خالی می‌کنند اما بازهم در بیشتر موارد به شرکت‌های بیمه‌ای کمک کرده و درقراردادهای بزرگ،جلوی زیاده خواهی بیمه گذاران را می گیرد و چرخشی به نفع بیمه گران است.

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان، بیمه‌های عمر و حادثه شرکت بیمه آرمان، ادامه داد: درنهایت خود شرکت‌های بیمه‌ای باید به فکرباشند وامتیازات زودگذر را به منافع بلند مدت شرکت متبوع خود ترجیح ندهند.

همتی گل سفیدی، معتقد است که یک دلیل این امر، عمرکوتاه مدیریتی درشرکت‌های بیمه‌ای است زیرا وقتی مدیری می‌داند که دو یا سه سال بیشتر درآن شرکت نخواهد بود به اجرای برنامه‌های بلند مدت، چندان فکر نمی‌کند.

وی،گفت: برخی از شرکت‌ها به جای اینکه سود محور باشند فقط به فکر این هستند که به پرتفوی بیشتری دست پیدا کنند، هرچند که هیچ قرارداد درمانی برای شرکتها سود ده نیست زیرا میانگین ضریب خسارت درمان در صنعت بیمه بالای 100 درصد است و شرکت‌ها در بیمه درمان زیان می‌کنند.

ارسال نظر