شناسه خبر : 20602

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه در بخش هتل ها و مراکز اقامتی حضوری قوی دارد

صنعت بیمه در بخش هتل ها و مراکز اقامتی حضوری قوی دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، معتقد است که صنعت بیمه در بخش هتل ها و مراکز اقامتی حضوری قوی داردهرچند که دربخش بازاریابی و تبلیغات عملکرد ضعیفی دارد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "علیرضا بایرام‌زاده"، درحاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وصنایع دستی تهران،در گفت‌وگو باچابک ‌آنلاین، گفت: نقش صنعت بیمه در بخش گردشگری از چند جهت از جمله در هتل‌ها و مراکز اقامتی، آژانس‌ها و تورهای مسافرتی قابل بررسی است.

وی، بیان کرد: هتل ها و مراکز اقامتی از بیمه‌های مختلفی همچون آتش‌سوزی، مسئولیت و حوادث استفاده می کنند  و اجبار قانونی هم در این زمینه وجود دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان آذربایجان شرقی، آژانس‌‍ های مسافرتی را یکی دیگر از بخش های گردشگری عنوان کرد که صنعت بیمه می تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد و افزود: دفاتر خدمات گردشگری کشور سالانه بیش از 15 میلیون نفر را جابه‌جا می کنند و تهیه بیمه برای مسافران این بخش الزامی است.

بایرام ‌زاده، اظهارداشت: گردشگرانی که به کشور وارد می شوند نیاز به بیمه نامه دارند تا با اطمینان خاطر سفر خود را انجام دهند که در این بخش جای کار بیشتری وجود دارد و نیاز به بازاریابی وتبلیغات مناسب صنعت بیمه در این بخش احساس می شود.

وی، معتقد است که اگر صنعت بیمه با دقت بیشتری به موضوع بازاریابی و تبلیغات در بخش گردشگران خارجی توجه کند، به جذب گردشگران در کشور کمک خواهد کرد که این مساله باعث ایجاد ارزش افزوده و سوددهی برای بیمه گران هم خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه "صنعت بیمه در حوزه بازاریابی و تبلیغات ضعیف عمل می کند، گفت: اگرصنعت بیمه با تبلیغات و بازاریابی در بخش گردشگران خارجی به جایگاه واقعی خود برسد، اطمینان خوبی هم برای بخش مسافران خارجی ایجاد خواهد کرد.

بایرام‌زاده، بیان کرد:تاکنون هیچ یک از شرکت بیمه ای اثر تاریخی را در برابر آسیب های پیش رو بیمه نکرده است.

به تازگی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران با حضور هیات‌هایی از کشورهای همسایه افتتاح شده است.

ارسال نظر