شناسه خبر : 19667

بیمه قالیبافان در کشور اجرا می شود

بیمه قالیبافان در کشور اجرا می شود

پوشش بیمه‌ قالیبافان که مصوب مجلس است، اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مشاور امور زنان و خانواده وزیر صمت در سفر به اردبیل، از کارگاه‌های قالی بافی دیدن کرد و در جریان مشکلات قالیبافان قرار گرفت.

فاطمه‌السادات حسینی گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان بیمه تأمین اجتماعی پوشش بیمه‌ای قالیبافان را که مصوب مجلس است، به درستی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی افزود: استان اردبیل از استان‌های با آمار بالای مشاغل خانگی به ویژه در حوزه قالی و فرش است که بیشترین مشارکت بانوان را در این بخش شاهد هستیم.

مشاور امور زنان و خانواده صمت تصریح کرد: با حمایت و پرداخت تسهیلات تولید فرش با کیفیت مناسب در این استان هدف‌گذاری شده که قطعاً تقویت چرخه تولید و تأمین نیازمندی بازار هدف‌گذاری اصلی است.

حسینی گفت: در کنار تولید محصولات ارزشمند در هنر صنعت فرش، پوشش بیمه‌ای هنرمندان و صنعتگران نیز در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که ما در کشور تلاش می‌کنیم تا مصوبه مجلس در قالب بیمه قالیبافان به درستی و به دقت اجرایی و عملیاتی شود.

مشاور زنان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۸۰ درصد بافندگان فرش را در منازل و کارگاه‌های تولیدی زنان تشکیل می‌دهند که در کنار حمایت از این تولیدکنندگان، تلاش بر این است تا زمینه فروش و عرضه محصولات تولیدی آن‌ها را نیز در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.

ارسال نظر