شناسه خبر : 19544

کمیته توسعه کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه گران تشکیل خواهد شد

 کمیته توسعه کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه گران تشکیل خواهد شد

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، از تشکیل کمیته مستقل برای تحول دیجیتال در سندیکای بیمه گران ایران خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو؛"محمدرضا مباشرفر"، گفت: اتفاق خوبی بین مدیران کسب و کارهای نوین شرکت‌های بیمه با پیشنهاد حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی افتاد تا شرکت‌های بیمه‌ای که درچارت سازمانی خود به صورت مستقل یک چنین واحدی را دارند، ضمن رعایت اطلاعات مربوط به سازمان خود با یکدیگر نشست و همفکری داشته باشند.

وی، توضیح داد:درهمین راستا چندین جلسه تشکیل شد و دوستان و همکاران در تعداد محدودی کنار یکدیگر جمع شدند و در در جلسه آخر که در شرکت بیمه دی برگزار شد، پیشنهاد و دستورجلسه این بود که از سیدمحمدکریمی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران درخواست اجازه تشکیل "کمیته تحول دیجیتال" درسندیکای بیمه‌گران را داشته باشیم.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، ادامه داد: درخواست تشکیل این کمیته با اهداف، فرهنگ سازی دیجیتال، کمک به ایجاد بستری برای توسعه تحول دیجیتال، ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های بیمه برای حفظ منافع صنعت در همکاری‌های دیجیتال، همکاری و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های مشترک مورد نیاز تحول دیجیتال، کمک به توسعه مدل‌های کسب و کارهای نوآورانه، ایجاد بستری جهت هم افزایی شرکت‌ها برای ارتقا جایگاه صنعت از طریق ایجاد محصولات دیجیتال و نوآورانه، همفکری و همکاری قانونگذاری جهت تلاش برای ارتقا وضعیت رگولاتوری و سایر موارد مطرح شد.

مباشرفر، تصریح کرد که با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه‌ای و حمایت‌های بزرگان صنعت نامه‌ای برای دبیرکل محترم سندیکای بیمه‌گران ارسال شد. براساس برنامه بلندمدتی که ریاست محترم سندیکای بیمه گران برای تحول در صنعت بیمه دارند نامه‌ای در 9 آذر ماه سالجاری برای مدیران عامل موسسات بیمه عضو سندیکای بیمه گران ایران برای معرفی نمایندگان خود به این کمیته ارسال گردید.

‌درخواست مذکور طی نامه‌ای با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه ای از جمله، محمدرضا مباشرفر، مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، علی اکبر گلشنی، مدیرتحول دیجیتال شرکت بیمه دی، یحیی میرزایی پری، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت، احمد کریمی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه دانا، حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی و روح ا... دادخواه مدیر پروژه تحول دیجیتال بیمه سامان حضور تنظیم و ارسال گردید.

درهمین رابطه دبیرکل محترم سندیکای بیمه‌گران در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بیمه عضو سندیکای بیمه‌گران آنان اعلام کرد که این سندیکا در نظر دارد تا "کمیته کسب و کار دیجیتال" را به منظور هماهنگی و تبادل دانش در این حوزه ایجاد کند و مدیران این شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند نماینده خود برای حضور در این کمیته معرفی کنند.

به اعتقاد مباشرفر، تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران و در نظر گرفتن یک جایگاه مستقل درشرکت‌های بیمه برای تحول دیجیتال منجر به ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گذاران خواهد شد ضمن آنکه بیمه‌گران می‌توانند از تکنولوژی به عنوان یک ابزار محرک برای توسعه و پیشبرد فروش استفاده کنند.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، درخصوص دست آوردهای تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران، گفت: برخی از شرکت های بیمه نقش توسعه کسب و کار را در واحدهای دیگر و نه به عنوان یک واحد مستقل در سازمان در نظر گرفته اند. به عنوان مثال در واحد طرح و برنامه در واحد فناوری اطلاعات و یا واحدهایی مانند فروش و بازاریابی، درحالیکه اگر به عنوان یک موجودیت مستقل به آن نگاه شود، ساز و کار خاص خود را دارد. بدیهی است که میزان فعالیت و تاثیر گذاری آن بر تسریع تحول دیجیتال را به شدت افزایش خواهد داد.

وی، ادامه داد: بنابراین تشکیل واحد مستقل توسعه کسب و کار بر پایه تحول دیجیتال در چارت سازمانی شرکت های بیمه می‌تواند در پیشبرد اهداف تحول دیجیتال کمک شایانی کند. ضمنا اثربخشی این نقش، تمام جامعه هدف را از خدمات فناورانه و نوآورانه بهره مند می سازد. تحولی که امروز درباره آن صحبت می کنیم با توسعه ارائه خدمات بر بستر بلاکچین با ورود به محیط متاورس به سرعت در حال گسترش است. مواظب باشیم دچار سرنوشت شرکت هایی مثل نوکیا نشویم !

تجارت نو2

ارسال نظر