شناسه خبر : 19511

اختصاصی چابک آنلاین؛

ورود شرکت های خصوصی سهم اتکایی بیمه مرکزی را کاهش خواهد داد

ورود شرکت های خصوصی سهم اتکایی بیمه مرکزی را کاهش خواهد داد

عضو هیات عامل و معاون اتکائی بیمه مرکزی، معتقداست که سرمایه تعیین شده از سوی دولت برای تاسیس شرکت‌های بیمه اتکایی جدید کافی است و اظهار داشت که فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه وجود ندارد.

 چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "غلامعلی جهانگیری"، درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، سرمایه تعیین شده برای تاسیس شرکت‌ها از سوی دولت را در حال حاضر  کافی خواند و گفت: هنگامی که شرکت‌های بیمه اتکایی جدید فعالیت و جذب پرتفوی خود را آغاز کرده و تعهدات برای آنها ایجاد شود، به مرور زمان به این یقین خواهند رسید که باید سرمایه خود را افزایش دهند.

نیمه های سال گذشته  مهدی نمن الحسینی، مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای  بیمه مرکزی از سبزشدن چراغ بیمه مرکزی برای ورود و تاسیس شرکت‌های بیمه  ای جدید خبر داد.

اندکی بعد تقاضاهای بسیاری برای تاسیس شرکت های بیمه ای مختلط، زندگی و اتکایی به سمت بیمه مرکزی سرازیر شد.

دراین میان درخواست چند شرکت تخصصی اتکایی نیز با مهر تایید بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه روبرو شد.

بااین حال، مدیران و فعالان صنعت بیمه به میزان سرمایه های مشخص شده برای تاسیس شرکت بیمه اتکایی خرده گرفته و اعداد و ارقام مشخص شده را ناکافی دانستند.

درهمین رابطه مصطفی کیایی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین اذعان داشت که تاسیس شرکت‌های بیمه اتکایی جدید با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومان اثری در جامعه و در کل اتکایی کشور نخواهند داشت و دولت باید حداقل سرمایه تاسیس شرکت را هزار میلیارد تومان می گذاشت.

اکنون، معاون اتکایی بیمه مرکزی گفته است که پس از اینکه شرکت های بیمه جدید تولید و فعالیت خود را آغاز کنند نیاز به سرمایه بیشتر دارند و  نیازی نخواهد بود که ازآنها بخواهیم افزایش سرمایه بدهند.

عضو هیات عامل و معاون اتکائی بیمه مرکزی، اظهارداشت: به عنوان مثال شرکت های بیمه اتکایی امین و ایرانیان؛ آیا از ابتدا با این سرمایه بودند؟شرکت های بیمه اتکایی جدید به دلیل آنکه اتکایی انجام می دهند و تعهدات آنها بالا می رود و برای آنکه ماندگاری داشته باشند به ناچار، سرمایه خود را افزایش خواهند داد. 

جهانگیری، بیان کرد: با ورود و فعالیت شرکت‌های بیمه اتکایی خصوصی و استقبال آنها، قطعا میزان سهم اتکایی بیمه مرکزی  هم کم خواهد شد.

ارسال نظر