شناسه خبر : 19507

مشکلات بیمه ای کارگران شهرداری های شهرهای کوچک همچنان باقی است

مشکلات بیمه ای کارگران  شهرداری های شهرهای کوچک همچنان باقی است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که از سوی دولت به مجلس تقدیم خواهد شد باید به استان ها و نقاط کم برخوردار بیشتر توجه شود.

به گزارش چابک آنلاین، غلامعلی کوهساری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: در دو سال اخیر به جهت شیوه ویروس کرونا موضوعات مربوط به دانشجویان و خواسته های آنها در زمینه مختلف کمتر توجه شده است. دانشجویان در صحنه های مختلف همیشه پیشگام بوده اند و در موفقیت های صورت گرفته نقش اساسی دارند.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور به نقاط مختلف کشور تصریح کرد: امیدوارم سفر ایشان به استان گلستان بخشی از عقب ماندگی های این استان را جبران نماید. در این سفر انتظار این است که دستگاه های اجرایی با نگاه به حل مشکلات استان اولویت های هر حوزه و هر منطقه را احصاء و جمع بندی کنند، رئیس جمهور و وزرای دولت در راستای تکمیل زیر ساخت ها، معیشت و اشتغال در حوزه های مختلف اعم از زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با تخصیص اعتبارات لازم در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس افزود: در مظلومیت استان گلستان همین بس که با وجود ظرفیت های کم نظیرش جزو محروم ترین استان های کشور است. استانی که از ابتدای تاسیس آن بودجه در نظر گرفته شده برای آن کم و غیر عادلانه بوده و در سال جاری تخصیص همین مقدار بودجه در نظر گرفته شده نیز بسیار پایین بوده است. چنانچه در سال جاری بسیاری از پروژه های عمرانی با کمبود اعتبار مواجه هستند و بسیاری از پیمانکاران این پروژه ها از دستگاه های اجرایی طلبکار بوده و چه بسا پیمانکارانی که در پروژه های عمرانی شهرستان های آزاد شهر و رامیان کار کرده اند و دستگاه های متولی از همین اندک تخصیص بودجه نیز گاها آنها را محروم کرده اند.

کوهساری گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که از سوی دولت به مجلس تقدیم خواهد شد باید به استان ها و نقاط کم برخوردار بیشتر توجه شود، استان هایی مثل گلستان که در آنها کمتر سرمایه گذاری شده است باید بیشتر مورد توجه دولت باشد. از دولت انتظار داریم در اختصاص بودجه به پروژه های استان گلستان بیشتر کمک  کند و هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذار در این استان سرمایه گذاری کنند و در تامین منابع جهت اجرای پروژه ها و استان گلستان بیشتر توجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ضعف مدیریت در عملکرد برخی وزارتخانه ها مشهود است، انتصابات افراد خارج از بدنه وزارتخانه ها، عدم تغییر برخی مدیران که  مشکلات قبلی حاصل عملکرد ضعیف آنان تاکنون بوده است، انتصاب افراد کم تجربه در بدنه دولت، هیچکدام با برنامه های ریاست جمهوری سنخیت ندارد که باید این موارد از سوی وزرا و روسای سازمان های کشوری با دقت مورد توجه قرار گیرد.

کوهساری با اشاره به خشکسالی در سال زراعی گذشته در گلستان یادآور شد: این خشکسالی خسارت زیادی به کشاورزان و دامداران استان وارد کرده است، به گونه ای که فقط در منطقه فندرسک ۱۰ ها هکتار از زمین های زراعی کشت شده به وسیله کشاورزان زحمتکش بدون برداشت محصول زراعی نابود شد. در این زمینه لازم است وزارت نیرو برای سال زراعی آینده نسبت به تخصیص حق آبه این منطقه از رودخانه زرین کوه اقدام کند.

وی اظهار کرد: با وجود تذکرات متعدد و پیگیری اینجانب متاسفانه وزارت نیرو در خصوص قبض های صادره برق در استان گلستان و حوزه انتخابیه اینجانب کاری انجام نداده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. بنابراین شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مشکلات کم آبی به ویژه در شهرستان های آزادشهر و رامیان و سایر بخش ها بیشتر توجه کند.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس تاکید کرد: اگر مشکلات در این زمینه پیگیری نشود قطعا در فصل گرمای سال آینده مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مشکلات کارگران و کارکنان شهرداری های شهرهای کوچک از نظر پرداخت حقوق و مزایا و بیمه همچنان باقی است، وزارت نیرو نسبت به احداث سد قره چای رامیان تسریع کند، احداث ناحیه صنعتی بخش فندرسک خواسته مردم این منطقه است. حل مشکلات حوزه درمان با ارتقا بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر از ۶۴ تخت به ۱۳۰ تخت، ارتقا بیمارستان خانببین از ۴۰ به ۶۴ تخت و تخصیص اعتبار لازم و ردیف مستقل برای تکمیل  بیمارستان ۹۱ تختی رامیان از دیگر خواسته های مردم حوزه انتخابیه اینجانب است.

کوهساری در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین نهاده های دامی برای دامداران و همچنین نسبت به احداث شهرک کشاورزی در اراضی متعلق به ایستگاه تحقیقات دلند اقدام کرده و با تغییر مکان منابع طبیعی با شهرداری این شهر موافقت کند.

این نماینده مجلس در ادامه نطق خود تذکراتی را به وزرای کشور، صمت، ورزش و جوانان، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای داد و خواستار حل مشکلات و تکمیل پروژه های حوزه انتخابیه اش توسط مسئولان ذیربط شد.  

به نقل از ایسنا، وی در پایان با اشاره به موضوع رتبه بندی کامل فرهنگیان گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، انعقاد قرارداد دستگاه های دولتی و عمومی با نیروهای شرکتی به صورت مستقیم باید انجام شود.

ارسال نظر