شناسه خبر : 19052

مناطق کم‌برخوردار در اولویت سرمایه‌گذاری و خدمت‌رسانی تامین اجتماعی قرار دارند

مناطق کم‌برخوردار در اولویت سرمایه‌گذاری و خدمت‌رسانی تامین اجتماعی قرار دارند

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بر اولویت مناطق کم‌برخوردار در توسعه خدمات و سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: توزیع عادلانه خدمات یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا دکتر میرهاشم موسوی  در سفر به استان گلستان طی دیداری با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: دلیل سفر ما به استان گلستان عمل به توصیه و خط مشی ریاست جمهوری، دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توجه به استان‌ها و اتخاذ تصمیم مبتنی بر نگاه عملیاتی و میدانی است.

وی با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار در تمامی خدمات سازمان تامین اجتماعی در اولویت قرار می‌گیرند، گفت: آرمان تامین اجتماعی تحقق عدالت است و قطعا توزیع عادلانه خدمات در درون این سازمان به عنوان یکی از مهمترین مسائل محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه به ارائه گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه خدمات این سازمان پرداخت و گفت: بیمارستان حکیم جرجانی به دستگاه  MRI مجهز می‌شود که خرید آن نیازمند حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه است. علاوه بر این ۵۰ تخت بستری و ۶ تخت دیالیز نیز به ظرفیت بیمارستان حکیم جرجانی اضافه می‌شود که مجموع هزینه هر تخت حدود ۳ میلیارد تومان است.

موسوی، ارتقا و توسعه خدمات بیمارستان خاتم الانبیاء گنبد کاووس را از تصمیمات این سفر برشمرد و اظهار داشت: برای بیمارستان تامین اجتماعی خاتم الانبیا گنبد کاووس احداث ساختمان مستقل درمانگاه تصمیم بسیار مهمی اتخاذ شد که زمینه ساز تحول و ارتقای خدمات بیمارستان می‌شود. علاوه بر اینکه برای این بیمارستان افزایش ۴ تخت icu و همچنین تخت‌های LDR نیز به ظرفیت بیمارستان اضافه می‌شود.

وی احداث ساختمان جدید و تفکیک شعبه از درمانگاه تامین اجتماعی علی‌آباد کتول را از تصمیمات سفر به گلستان عنوان کرد و ادامه داد: احداث ۳ شعبه بیمه‌ای تامین اجتماعی در شهرهای مختلف استان و احداث درمانگاه تامین اجتماعی برای شهرهای رامیان، مینودشت و آق‌قلا در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان را از دیگر مصوبات سفر به گلستان عنوان کرد و گفت: با تخصیص اعتبار صورت گرفته تمامی بازنشستگان متقاضی وام از این تسهیلات استفاده می‌کنند و بازنشسته‌ای پشت نوبت وام نخواهیم داشت.

موسوی از برگزاری جلسه شورای اداری مشترک ادارات کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان خبر داد و گفت: تشکیل این جلسه اولین برنامه سفر استانی به گلستان بود و مسائل و مشکلات تک تک واحدهای بیمه‌ای و درمانی به دقت بررسی و بهترین تصمیمات ممکن برای ارتقا خدمات هر یک از مراکز اتخاذ شد.

وی همچنین در این دیدار از آمادگی شستا برای سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی دارای توجیه استان گلستان خبر داد و گفت: در حوزه دامداری و کشاورزی که از بخش‌های دارای مزیت استان است آماده سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع دامپروری ۳۰۰۰ راسی با ۳۰ هکتار زمین و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با ۱۰۰۰ هکتار زمین هستیم که در صورت تکمیل این طرح‌ها در طرح اول برای ۴۰۰ نفر و در طرح دوم برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی میزان کل سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شستا در سال گذشته را ۴۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برنامه این است که حجم سرمایه‌گذاری را در سنوات آینده به میزان ۱۰ برابر افزایش دهیم و گلستان نیز یکی از استان‌هایی است که در اولویت قرار دارد و آماده هستیم که در طرح‌های مناسب و دارای توجیه اقتصادی این استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از اعزام مدیران حوزه سرمایه گذاری این سازمان به استان گلستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این افراد با فعالین اقتصادی استان تماس می‌گیرند و با عنایت به جوانب مختلف بهترین راهکار کارشناسی را برای سرمایه گذاری مولد در استان اتخاذ می‌کنند.

آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این نشست، اظهار داشت: استان گلستان با وجود ظاهر و نام بسیار زیبایی که دارد اما با مشکلات و محدودیت‌های فراوانی همراه است و انتظار می‌رود در دولت سیزدهم اقدامات موثری برای رفع مشکلات این استان انجام شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی دارد، گفت: وضعیت کشاورزی استان با شرایط مطلوب فاصله دارد و باید صنایع تبدیلی و سایر صنایع مرتبط در این استان توسعه یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، آیت الله نورمفیدی افزود: از تامین اجتماعی و شستا انتظار داریم که در این مسیر پیش قدم شوند و با سرمایه‌گزاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی گام مهمی را برای توسعه استان بردارند.

ارسال نظر