شناسه خبر : 18987

هپکو یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به تأمین اجتماعی بدهی دارد

هپکو  یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به تأمین اجتماعی بدهی دارد

قائم مقام مدیرعامل هپکو از توانایی ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در صورت ساخت محصولات معدنی در هپکوی اراک خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، علیرضا میقانی ظهر امروز در بازدید معاون وزیر کار از شرکت هپکو اظهار کرد: هپکو توانایی و ظرفیت بسیار بالایی در تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی دارد اما چالش‌های فراوانی در این چند سال داشته که باعث عقب افتادن هپکو از تولید و بالا بردن سطح دانش خود شده است.

وی گفت: در صورتی که سفارش ساخت ماشین‌آلات معدنی به هپکو داده شود این شرکت قادر است ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو ادامه داد: هپکو پتانسیل استراتژیک کشور است و اگر به مسائل مختلف آن توجه نشود مشکلات دوباره دامن‌گیر هپکو خواهد شد.

میقانی با بیان اینکه خوشبختانه موضوع سهامداری حل شده اما این به تنهایی کافی نیست، اضافه کرد: باید معضلات و مشکلات هپکو را دید و به‌موقع برای رفع آن تلاش کرد چراکه با سهل‌انگاری دوباره این شرکت به روزهای تلخ خود برمی‌گردد.

وی یادآور شد: مشکلاتی که برای هپکو در ۱۵ سال اخیر پیش آمده باعث شده این شرکت بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهی انباشته داشته باشند.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو خاطرنشان کرد: هپکو توانایی و ظرفیت ساخت سه هزار دستگاه را به صورت اسمی دارد که می‌تواند با راهکارهای مناسب و حمایت از طریق دستگاه‌های مربوطه از تمام ظرفیت خود استفاده کند و دوباره تولید شرکت را رونق بخشد.

نایب‌رئیس شورای کار شرکت هپکو نیز در این نشست یکی از مشکلات مهم هپکو را بیمه کارگران عنوان کرد و گفت: این شرکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به تأمین اجتماعی بدهی دارد که فقط ۷۰۰ میلیارد آن جریمه است و تقاضا داریم با توجه به شرایط هپکو این جرائم بخشیده شود.

مهدی کرمی اظهار کرد: در صورتی که این جرائم بخشیده شود اقدامات لازم برای ۶۰ نفری که تا پایان سال بازنشسته می‌شوند انجام می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این بازدید با بیان اینکه شرکت هپکو با تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در سال‌های نه‌چندان نشان داده ظرفیت عظیمی دارد گفت: امیدواریم شرکت مادرتخصصی هپکو که قبل از واگذاری و در سال‌های ۸۵ و ۸۶ در اوج تولید بود دوباره به همان مسیر قبلی و شکوفایی برگردد.

علی‌حسین رعیتی‌فرد اظهار کرد: بازنشستگان‌ هپکو مطالباتی دارند که باید از طریق مسؤولین اجرایی استان پیگیری و در مدت کوتاهی منتج به نتیجه مثبت شود.

وی افزود: هفته گذشته پیشنهادی به وزیر تعاون در خصوص اجرای مؤثر مفاد قانون کار در زیرمجموعه‌های وزارت کار ارائه و دستورات لازم نیز صادر شد.

ارسال نظر