شناسه خبر : 18328

کروکی کاغذی به زودی حذف و به صورت الکترونیک انجام می‌شود

کروکی کاغذی  به زودی  حذف و به صورت الکترونیک انجام می‌شود

معاون پلیس راهور ناجا: با راه اندازی سامانه ترسیم الکترونیک کروکی تصادف‌ها به زودی در تمام کشور کروکی کاغذی حذف و ترسیم کروکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سرهنگ محمد علی زارع، با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد خدمات راهور ناجا و تصادفات رانندگی گفت: بهره برداری آزمایشی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات در شهر قم به صورت آزمایشی انجام شده است و به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در تصادفات رانندگی در معابر؛ رانندگان باید بعد از تصادف به وظیفه خود عمل کنند و هر چه سریع‌تر و تا قبل از رسیدن افسر راهنمایی و رانندگی اقدام به بازگشایی مسیر نمایند و با توجه به هماهنگی‌هایی که با بیمه‌ها انجام شده است، بدون نیاز به کروکی کاغذی می‌توانند به شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه کنند.
معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در ادامه اظهار داشت: در حوزه اصلاح فرآیند در مراکز تعویض پلاک نیز با توجه به تعطیلی یک ساله مراکز و شرایط کرونا که موجب ایجاد صف‌های شلوغ شده بود، در راستای هوشمند سازی و ارائه خدمات بر بستر اینترنت نوبت دهی در این مراکز به صورت اینترنتی انجام شد.
سرهنگ زارع تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در هوشمندسازی پلیس، تعویض پلاک و شماره گذاری اینترنتی خودرو‌ها در دو مرکز تعویض پلاک خاوران و میثم در تهران است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۸۵ درصد فرآیند مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو‌ها به شکل اینترنتی انجام می‌شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو و پلاک کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است.
معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در رادیو گفتگو با تاکید بر اهمیت آموزش در کاهش تصادفات گفت: در راستای نهادینه کردن آموزش‌ها با روش‌های نوین نیز برابر تدابیر در نظر گرفته شده، برنامه‌های آموزشی خوبی تدوین شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا گفت: در این هفته علاوه بر خدمات مستمر گذشته خدمات مضاعفی در حوزه‌های خدماتی مانند مراکز شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجرائیات در سراسر کشور با افزایش خدمات دهی به مدت ۲ ساعت در نظر گرفته شده است.
سرهنگ زارع در ادامه، تسریع در تحویل خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها، تشکیل کمیسیون ماده ۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت ویژه ۳ بار در هفته را از دیگر خدمات در نظر گرفته شده در هفته ناجا برشمرد.

ارسال نظر