شناسه خبر : 17911

خرید موتورسیکلت‌های کوچک برای کودکان پدیده ارزشمندی نیست

خرید موتورسیکلت‌های کوچک برای کودکان پدیده ارزشمندی نیست

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران: جای موتورسیکلت‌های کوچک در معابر و در کنار بقیه خودر‌وها نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ جوانبخت در خصوص رسیدن سن قانونی و داشتن و اخذ گواهینامه‌های لازم برای وسیله نقلیه در حین تردد توضیح داد.
وی گفت: موتورسیکلت‌هایی وجود دارند که به ظاهر جثه‌ای کوچک دارند، ولی برابر آیین نامه موتورسیکلت‌ها تا ۲۰۰ سی سی احتیاج به گواهینامه دارند یعنی گواهینامه موتورسیکلت از صفر تا ۲۰۰ سی سی را پوشش می‌دهند.
سرهنگ جوانبخت افزود: شاید ابعاد این موتورسیکلت‌ها کوچک باشد، ولی بیشتر این موتور‌ها برای تفریحگاه‌ها و پارک‌ها و تماکن این چنینی تعریف شده اند و جای آن‌ها در معابر شهری که انواع وسایل نقلیه با ابعاد مختلف و کاربری‌های مختلف و متفاوت حضور دارند نیست و تردد آن‌ها بسیار خطرناک می‌باشد.
وی گفت: این موتورسیکلت‌ها به خاطر ابعاد کوچکی که دارند خیلی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین آن‌ها را نمی‌بینند و اصلا رویت نمی‌کنند برای همین شاهد اتفاقات خطرناک هستیم و متاسفانه تصادفات زیادی هم اتفاق می‌افتد.
جوانبخت افزود: خرید این موتورسیکلت‌های کوچک برای کودکان واقعا پدیده ارزشمندی نیست و والدین گرامی با این خرید آینده کودکان و فرزندان خود را به خطر می‌اندازید.
وی بیان داشت: نمی‌خواهیم در ابتدای وقت کام والدین و بینندگان عزیز را تلخ کنیم، ولی اگر ایشان سری به دادگاه‌های و دادسرا‌های ویژه اطفال بزنند آنجا با والدینی مواجه می‌شوند که از تصمیم‌های اشتباهی که در این خصوص گرفته اند به شدت پشیمان هستند و ما دوست نداریم که برای هیچ یک از افراد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان ما اتفاقات این چنینی و تلخ روی دهد.
وی توصیه کرد که والدین عزیز احساسی تصمیم نگیرند و از وقوع تصادفات پیشگیری کنند و والدین باید این مسئولیت را بپذیرند که اگر قرار است هدیه‌ای مانند وسیله نقلیه و موتورسیکلت را بگیرند باید سن قانونی فرزندشان برای رانندگی رسیده باشد و گواهینامه‌های لازم برای آن اخذ گردیده تا مهارت لازم برای راندن را کسب کرده باشد چرا که اگر آن گواهینامه لازم اخذ نگردد بیمه‌ها هم در هنگام حادثه پوشش لازم را ندارند و ما شاهد ضرر‌های هم مالی و هم معنوی خواهیم بود.

ارسال نظر