اختصاصی چابک آنلاین؛

یک پنجم اموال در بخش انرژی بیمه‌نامه دارند

یک پنجم اموال در بخش انرژی بیمه‌نامه دارند

مدیر بیمه‌های اتکایی شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه صنعت بیمه توانسته پاسخگوی نیاز بیمه گذاران باشد، افزود: پتانسیل بیمه پذیر بودن اموال بخش انرژی خیلی بیشتر از آن چیزی است که اکنون وجود دارد و درحال حاضر ۲۰ درصد اموال مربوطه، دارای پوشش بیمه‌ای انرژی هستند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "علیرضا پورحسن" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بیمه نامه های انرژی بسیار تخصصی هستند و قبل از این شرایط، همه وردینگ های مربوط به این نوع بیمه نامه ها از فضای بین المللی استفاده می شد.

وی، با بیان اینکه صنعت بیمه درحال حاضرهم تلاش می کند تا از همان وردینگ ها استفاده کند، افزود: صنعت بیمه  توانسته پاسخگوی نیاز بیمه گذاران باشد اما بیمه گذاران هم همکاری لازم را درحوزه انرژی با صنعت بیمه نداشتند.

پورحسن، با بیان اینکه بیمه گذاران با توجه به بودجه خود از پوشش بیمه ای استفاده می کنند، گفت: میزان ریسک و نوع ماهیت ریسک ها با توجه به اینکه در چند سال گذشته خیلی از زیر ساخت ها و تجهیزات مورد استفاده در حوزه انرژی مستهلک شدند، منجر به افزایش نرخ حق بیمه شده است.

مدیر بیمه های اتکایی شرکت بیمه البرز، خاطرنشان کرد: بیمه گران در حوزه انرژی با ارائه پوشش های مختلف می توانند به بیمه گذاران کمک کنند که یکی از این بیمه نامه ها بیمه سایبری است.

وی، با بیان اینکه نرخ حق بیمه در بخش انرژی با توجه به نرخ های بین المللی خیلی پایین نیست، افزود: در چند سال گذشته با توجه به کنسرسیوم های انرژی که وجود داشته تلاش بر این بوده که نرخ ها زیاد تغییر نکنند و بیمه مرکزی هم براین بخش نظارت داشته است.

وی، اظهارکرد: سرمایه این نوع بیمه نامه ها به گونه ای بوده که شرکت های بیمه ای مجبور بودند نرخ و شرایط را از بیمه مرکزی دریافت کنند و بیمه مرکزی هم تلاش می کرد که نرخ های منصفانه ای بدهد.

 

ارسال نظر