شناسه خبر : 16401

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

ابعادبخشنامه بیمه مرکزی درباره فعالیت استارت‌آپها روشن نیست/ استارت‌آپ‌ها خود را به جامعه تحمیل می‌کنند

ابعادبخشنامه بیمه مرکزی درباره فعالیت استارت‌آپها روشن نیست/ استارت‌آپ‌ها خود را به جامعه تحمیل می‌کنند

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه پاسارگاد، معتقداست که ساماندهی استارت‌آپ‌ها از چند نظر در شرایط فعلی ملاحظه و احتیاط بیشتری را ‌طلب می‌کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"حبیب میرزایی"، شب گذشته باحضور در اتاق مدیریت پیشرفته صنعت بیمه درکلاب هاوس،گفت که فارغ از هر نگاهی، استارت‌آپ‌ها واقعیتی هستند که خود را کم کم به جامعه تحمیل می‌کنند وبایدبا چشم‌اندازی بلندمدت به  اهمیت آنها توجه کرد.

وی،گفت:درمجموعه اقدامات اخیر بیمه مرکزی و صدور بخشنامه ها در رابطه با استارت‌آپ‌های فاقد مجوز،مقداری شتابزدگی وجود دارد واین نوع بخشنامه‌ها و نوع نگاه‌ها به استارت‌آپ‌ها درفضای فعلی نیاز به ملاحظه واحتیاط دارد.

بیمه مرکزی به تازگی،دربخشنامه ای درراستای الزامات مقرر در آئین‌نامه شورای عالی بیمه، فعالیت استارت آپ های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیرقانونی اعلام وتاکیدکرده که از اول تیرماه سالجاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت های بیمه‌ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته های بیمه ای ممنوع بوده است .

میرزایی بیان کرد:ابعاد بخشنامه بیمه مرکزی درخصوص فعالیت استارت آپها خیلی روشن نیست وبدون صرف و صلاح بازار بیمه ، این بخشنامه‌ها صادر می‌شود.

میرزایی، مدعی شدکه برخورد بیمه مرکزی با فضای استارت‌آپی درفعالیت فروش بیمه شخص ثالث اجباری و برای جامعه محدودیت ایجاد  می‌کند و خیلی قابل دفاع نیست و شیب ساماندهی نهاد ناظر باید حساب شده تر باشد.

وی،تاکید کرد که در بخشنامه اخیر بیمه مرکزی برای منع فعالیت شرکت‌های بیمه با استارت‌آپ‌های فاقد مجوز به شرکت‌های بیمه 3 تا 4 روز فرصت داده شد تاآن را در شرکت خود جاری کنند در حالیکه  زمان بیشتری لازم بود.

 

ارسال نظر